ponedjeljak, kolovoza 09, 2010

Kad srce kaže ljeto - Đir po Mediteranu

Kad srce kaže ljeto, kaže plavo, kaže zeleno, kaže slatko, kaže slano (??????????????)kaže vruuuuuuće, kaže 'ajmoooooooooo, (kaže drži-ne daj)...Koja glupa poruka – šta je autor htio da kaže?



Ne ide mi i ne ide. Nemam inspiracije da napišem pet rečenica koje bi mogla povezati sa receptima koje bi željela podijeliti sa vama. Umorna sam, a do odmora odbrojavam još tri sedmice. Ako...

Hrvatska je zemlja sa najljepšom obalom na svijetu. Dobro, da ne pretjerujem, Hrvatska je zemlja sa najljepšom obalom na Mediteranu. Kristalno čisto more prekrasne plave boje, prirodno lijepe plaže kao niska bisera nižu se od Istre do Prevlake, miris i hladovina čempresa i gradovi bogate povijesti – Hrvatska je Mediteran kakav je nekada bio. Hrvatska beskrajno glupih i nezanimljivih spotova kojima bi se trebao promicati turizam i svijetu prikazati sve te ljepote.

Ovaj spot i slogan me je inspirisao da svoj post tako nazovem. Kada moje srce kaže ljeto, kada je vani plus trideset u hladu, kada su pijace pune najraznovrsnijeg svježeg povrća, ono kaže - mediteranska kuhinja.
Prije 3 – 4 godine, dok sam još uvijek bila zaljubljena u Coolinariku i sa poletom dijelila svoja kulinarska iskustva sa tamošnjim društvom imala sam seriju jela koju sam nazvala “Đir po Mediteranu.” Bila je to, sada bez lažne skromnosti, zaista izvrsna zbirka recepata za blizu tridesetak tipično mediteranskih jela, ponešto što sam uzela iz svake od mediteranskih zemalja. Ovo ljeto, ponovo sam uživala u krasnim jelima mediteranske kuhinje, a nadam se da ćete i vi, dragi posjetitelji i čitatelji mog bloga u nekom od ovih jela pronaći inspiraciju i spremiti ukusno i zdravo jelo prepuno okusa i mirisa.

Obično svije postove preopteretim receptima, pa je to teško pratiti. Ovaj put napravit ću malu podjelu po kategorijama i počinjem sa juhama. Zapravo samo dvije juhe od rajčica onih sočnih i finih, kakve su bile u vrijeme kada smo bili mali. Današnje rajčice, kako je to pokazao eksperiment koji je provela MajloV po svemu sudeći izdržale bi razmjenu udaraca Nadala i Đokovića.


Pappa al pomodoro



Poznata i omiljena gusta juha od rajčica sa kruhom dolazi iz jedne od najprivlačnijih regija Italije, iz čarobne Toscane. Ideja je jednostavna, iskoristiti ostatke kruha i velike količine prezrele rajčice, rezultat je juha koja osvaja mirisom i okusom.
Da biste je pripremili potrebno je...

Sastojci:

• 1,2 kg vrlo zrele rajčice
• 1,5 l povrtnog temeljca
• 1 glavica luka
• 2 češnja češnjaka
• 100 ml maslinova ulja
• oko 300 – 400 g starog domaćeg kruha (npr ciabatte)
• svježi bosiljak
• krupna morska sol
• papar

Priprema:

1. Rajčicu nakratko staviti u ključalu vodu i skinuti kožicu, a zatim samo vilicom usitniti pulpu.
2. Na 50 ml maslinova ulja na laganoj vatri popirjati sitno nasjeckan luk dok ne omekša, a zatim dodati usitnjeni češnjak i pirjati ga zajedno sa lukom još 1-2 minute. Dodati rajčicu, posoliti i pirjati dok ne omekša 15 – 20 minuta.
3. Usitniti (ne previše) štapnim mikserom, a zatim u rajčicu dodati zagrijani povrtni temeljac, kruh i još polovicu od preostalog maslinova ulja. Ostaviti da se lagano kuha oko pola sata.
4. Gotovom jelu dodati ostatak maslinova ulja, papar i dosta svježeg bosiljka.


Mmmmmmm....miriše fantastično. Prijatno!

Tomatada



Iskreno, ne znam šta me je privuklo da probam tomatadu, portugalsku varijantu juhe od rajčice sa kruhom. Da se razumijemo, sastojci su izvrsni i okus odličan, bio bi to potreban i dovoljan razlog da je isprobam, ali... Od vremena kada sam bila dijete bila mi je ružna (odvratna) slika namočenog kruha u juhi ili varivu, a ovdje je riječ upravo o tome. I opet, jelo mi je privlačno okusom, ali odbojno izgledom (mada ne više toliko kao kad sam bila mlađa). I evo radosti za bezzube...

Sastojci:

• 1 glavica luka
• 1 manja kobasica (može kranjska)
• 80 ml maslinova ulja
• 1,5 l mesnog temeljca (pileći ili goveđi)
• 1 kg zrele rajčice
• 1 suha peperonicino papričica
• sol
• papar
• peršin
• 4 deblje šnite starog kruha

Priprema:

1. Rajčicu nakratko potppiti u ključalu vodu i skinuti kožicu, pa nasjeckati.
2. Na pola maslinova ulja ispirjati luk i popržiti nasjeckanu kobasicu. Nakon 5 minuta dodati rajčicu, sol i u usitnjenu papričicu.
3. Pirjati dok rajčica ne omekša, a zatim dodati temeljac i ostatak ulja i pokriveno kuhati oko pola sata. U gotovu juhu dodati svježe mljeveni papar i nasjeckani peršin.
4. Kruh propeći, nalomiti i dodati u tanjure sa juhom.


Ako vam ne izgleda odbojno, onda ćete moći potpuno uživati jer je istinski ukusna ova mesna juhica sa rajčicom (i namočenim kruhom). Prijatno!

Broj komentara: 12:

fuat gencal kaže...

Ellerinize sağlık. Çok besleyici görünüyor.

Saygılar.

J e l e n a kaže...

uvek pravim onu obicnu corbicu od paradajza i nikako da isprobam ovaj prvi recept....odlicno!

Iiiii kaže...

Bas se radujem novom postu!
Ovu talijansku juhicu sam jela, ali za portugalsku nikada cula, hvala na receptu, radujem se kada nedjem nesto novo!
A sto se tice papaznjanije, mislim da smo pomijesali Radovica i Rsumovica...to je iz serije 'Na slovo, na slovo' gdje Pavle Mincic igra Paju Papazjaniju?!?

Maja kaže...

Obožavala sam tvoju seriju recepata "Đir po Mediteranu" :) Drago mi je da si njima odlučila ukrasit svoj blog :)
Slike su ti prekrsne, Italiju obožavam, a ova prva juhica će biti za vikend na našem stolu :)
Btw, jesi odlučila di ćeš na godišnji ili ostaješ kod kuće?

Dunja kaže...

Odlične su ti ove juhice, ne zna se koja je bolja, možda bi prvoj dala pola boda prednosti. Obožavam ljeto i zbog povrća. Naša tržnica je u osmom mjesecu puna obilja, a cijene zbog manjka kupaca niske. Zato sam uvijek tada kod kuće da ne propustim tu divotu. Skoro svaku noć suši mi se u pećnici paradajz. Pelati se mogu zimi kupiti, ali suhi paradajz ne, a on mi je za umake ne zamjenjiv. Jedva čekam tvoj nastavak mediterana.

Nale Coolinarija kaže...

Odlično! Obožavam čorbice a naročito paradajz-čorbe. Ovo će mi dobro poslužiti:) Odlične fotke.

mignonne kaže...

U lepom secanju mi je ostao tvoj Djir po Mediteranu, a bilo je tu jos puno lepih prica i zanimljivh receptica...volim juhice od paradajza i nove ideje uvek dobro dodju.;)) Slicice mi se isto jako svidjaju, a brzo ce proci i ovih par nedelja do odmora, zelim ti da se lepo odmoris i iskoristis kreativno slobodne dane.;)))

Dilajla kaže...

jako volim ove tvoje đireve i baš guštam...

Monika kaže...

ajme, juhe su savršene! odmah bih danas najradije jednu isprobala (vjerojatno i hoću!). jedva čekam ostale mediteranske recepte :) što se tiče hrvatskog turizma i reklamnih spotova, nije uopće vrijedno spomena. jad i bijeda...čudim se što uopće turisti i dolaze...

Unknown kaže...

Savršene su obje. A ni ja nisam ljubitelj skvašenog kruha, čini mi se ipak da ću ostati na ovoj prvoj:)))
Jedva čekam tvoj novi post!

Andrea kaže...

Draga Selma, moram ti priznati svoju krajnju sebičnost. Meni je neopisivo drago što nisi imala inspiracije baš dok sam ja bila na godišnjem tako da nisam propustila puno zanimljivih postova i recepata. :)
Drugo moram reći da se sjećam tvog đira po mediteranu i moram priznati da sam se dugo nadala da će ti recepti biti objavljeni i ovdje.
Oduševljena sam svim juhama i hvala ti na divnim idejama za ljetne obroke.
Nadam se da ćeš se odmoriti ovo ljeto, a onda nas ponovno uveseljavati svojim pričama i receptima.

P.S.
Onaj spot je živi užas. :D :D

Branka - byB kaže...

jako me veseli đir po mediteranu ! nakon povratka sa mediterana sada imam priliku opet se podsjetiti kroz tvoje postove. Juhice su odlične, priklanjam se prvoj iako niti druga baš ne zaostaje, uz jako lijepe slike !