ponedjeljak, listopada 31, 2011

Nostalgična kuharica

FBI Rukavice , igra koju je pokrenula Maja sa Cooks and Bakes favorit je svih blog igrica. Prilika je to da isprobam recepte koji me privuku, neki su mi novi, neki su zaboravljeni, a neki me podsjete na djetinjstvo i kuhanje mojih nana.

Snježa, čija je Vrtaljica bila predmetom FBI istrage tokom septembra i oktobra, draga je žena iz čije svake napisane riječi izvire čista dobrota. Ona mi je bila prva podrška na blogu, prva čitateljica. Draga i jednostavna, nije pretjerano sklona ni eksperimentisanju. Ona kuha ono za što je sigurna da će se dopasti njenom Zlatanu i sinovima Nikoli i Tomislavu, a moram primjetiti da ih je, barem što se tiče kuhanja, prilično razmazila. Iskreno me obraduju recepti u kojima kaže “ovo sam spremila sebi za gušt,” mada ni najmanje ne sumnjam da s guštom jede i sve što sprema za obitelj. Njena je kuhinja nostalgična, vraća me kuhanju moje mame i mojih nana. Ona je nostalgična kuharica.

Blog je prava riznica, pogača i slatkiša od kojih mi pođe voda na usta. No sebi sam ih zabranila, a ograničila sam i kruh obitelji, tako da su slatkiši i peciva unaprijed eliminirani.Mada sam u prethodnim FBI istragama odabirala zaista OGROMAN broj recepata i priznajem da me je ta praksa umorila, ovaj put odabrala sam nešto što mi je novo, a potom metodom slučajnog odabira odlučila što ću zaista i napraviti. Snježo, nije do tebe, do mene je. Recepti su ti za desetku, ali ja nemam više volje isprobati sve, kuahti u ogromnim količinama, a posebno nemam volje i snage za svako od pripremljenih jela spremiti scenu za slikanje i na kraju završiti sa fotkom kojom nisam zadovoljna.

Moj odabir se sveo na samo dva jela, da samo dva ali vrijedna...

Hrskavo pečena piletina (Ane Ugarković)




Ovaj recept nisam odabrala slučajno. Svakako sam htjela isprobati metod pečenja piletine u tavi, totalna inovacija za mene.

Cijenim rad Ane Ugarković, mada iza njenog uspjeha u velikoj mjeri stoji izvrstan marketing, ona je znalac. Zna žena kuhat, a zna se i prodati, svaka čast. Kako ja ne upratim svaku epizodu Anine emisije, a još rijeđe tražim njene recepte po internetu, uz to smatram da su joj knjige preskupe s obzirom na izgled, ovu malu Aninu tajnu sam prvi put vidjela na Snježaninom blogu. Korica izgleda famozno, ona fina hrskava korica, kao sa ušminkane slike iz nekog glosi kulinarskog magazina. Ista ona korica koju bi ljudi sa problemima oko tjelesne težine, sa problemima oko pritiska i svim mogućim zdravstvenim problemima trebali izbjegavati u širokom luku. Ona korica od koje vam pođe voda na usta, ona korica koju ste kako mamina maza dobijali kada ste bili mali, jer tada mame nisu znale da je to štetno, a znale su da je ukusno, pa ste je dobijali upravo vi, miljenče u obitelji, namanji, najnježniji....


Vjerovatno je suština u tome da se kraćim vremenom pečenja nego što bi to bilo kada bilo da se piletina peče klasično u pećnici, meso je sočno i mekano. Činjenica da prethodno treba odstraniti kosti, sigurno će obradovati male razmaženke. I šta još reći nego od srca preporučujem, zahvaliti Snježi na otkriću i obećati da ću tajnu raširiti među obitelji i poznanicima.

Kobasice u balzamičkom ocatu


Ovaj mi se recept dopao, pa se našao u užem izboru. Nije da sam brojala “en ten tini”, ali gotovo tako slučajno, od onih desetak koje sam stavila na listu izbor je na kraju pao na ove kobasice.


Volim ovu kiselo-slatkastu kombinaciju. To što su kobasice kolesterolska bomba, koju ja sa svojom hiperkolesterolemijom ne bih sebi smjela dopustiti, zanemarila sam. Znate kako kažu alkosi “klin se klinom izbija” i pijani od vina uhvate se za čašicu rakije ne bi li se otrijeznili? Tako nekako sam i ja pošla od stava da mi je holesterol loš, ne zbog toga što jedem masno, već da zbog kilaže imam poremećaj metabolizma masti i uhvatila sam se ovih kobasica i sa guštom slistila.

...ah, stvarno je dobro.


Ne mogu, a da se opet ne osvrnem na priču koju nam je Snježa ispričala uz ovaj recept. Nije priča, kao što vidite, vezana za recept. Priča je to o našoj suludoj zbilji. Kazna koju je morala platiti zbog benignog prekršaja, više zbog zaboravljivosti morala joj je dići tlak. Da ubojice, silovatelji izvlače se na traume i taj vječno pominjani PTSP (da oprostite svi vi u Hrvatskoj i Srbiji, ali bi mi Bosanci nakon onog što smo doživjeli svi trebali imati tu dijagnozu, PTSP, ma nemojte!).O tatinim sinovima koji po cestama gaze ljude ne vrijedi govoriti, o opljačkanoj državi i javnim firmama bruji ovih dana na sve strane. Šta će biti na kraju, ne znamo, ali je bitno da je mali čovjek onaj koji na kraju plaća za sve. Na kraju mali čovjek će platiti i za veliku pljačku, živi bili pa vidjeli.

I šta sam ono htjela da kažem...ah, sad sam se sjetila, ovo jelo mora da je došlo kao lijek za sve rane, jer je činjenica da je ovo hrana dobrog raspoloženja. Slano i masno u kiselo-slatkastom i može da ide k vragu sve.

Nisam još završila. Ne znam kako ćete shvatiti, ali ja moram iznijeti još jedan veoma ličan dojam o Snježi. Svoj blog nazvala je Vrtaljica, po brdu koje se nalazi u okolini njenog dragog rodnog gradića, Konjica, pravog hercegovačkog bisera, jedne lijepe čaršije. I uvijek, kada piše o svom gradu Snježa govori sa ljubavlju. Ona je ovaj grad napustila u ratu i bez obzira iz kojih razloga ga je napustila u srcu bi morala osjećati tugu. Nije lako napustiti dom. Teško je sa malim djetetom biti izbjeglica, biti prognanik, biti u tuđem. Nikada ona nikoga ne optužuje, nikada ne kaže krivi su ovi ili oni, u njenim sjećanjima nema gorčine. Često susrećem ljude koji su otišli iz Sarajeva u toku rata ili neposredno nakon rata i iskreno me zaboli kada osjetim koliko je mržnje u njima, sa koliko ogorčenja govore o našem dragom Sarajevu. Nema toga u Snježinim riječima o Konjicu, eto to ju je još više podiglo u mojim očima i učvrstilo u uvjerenju da se radi o divnoj ženi, ženi velikog srca spremnog na praštanje.

Broj komentara: 17:

mignonne kaže...

Draga Selma, bas si lepo predstavila Snjezin blog i mislim da za bilo koji receptic da smo se odlucili, ne bi pogresili jer je sve zaista spremano sa ljubavlju. Ta hrskava piletina se nasla isto na mom popisu recepata za isprobavanje, samo nije stigla na red u ovom krugu, ali isprobacu je sigurno prvom prilikom.;))
I jos mi je nesto jako zanimljivo, eto kako samo na osnovu pisanja(ili kuvanja, u nasem slucaju;))mozemo stvoriti sliku o nekome, a opet imati osecaj da ga tako dobro poznajemo... bas si to dobro opisala, cini mi se da bi sa nasom Snjezom zaista mogli satima pricati u njenoj kuhinjici, uz kaficu i keksice.:)))

Unknown kaže...

Draga moja Selma!
Sa suzama u očima sam pročitala ovaj post. Jer sve je tako, Konjic i moji dragi Konjičani su zauvijek u mome srcu, ma gdje bili. Evo, danas sam se vratila iz njega i zapalila sam puno svijeća ali meni je trebalo puno više!
Hvala ti, hvala od srca! Hvala za sve!

Tanja Leković kaže...

Veoma emotivan post, svaka ti je reč na mestu i ima svoju težinu. E, da: i izbor recepata je odličan!

Branka - byB kaže...

Odličan post i odličan izbor Snježinih recepata ! Sviđaju mi se oba i super si ih pripremila i predstavila !

Bite my cake kaže...

krasna dva recepta, čine mi se prikladna za ovo hladnije vrijeme. Ove kobasice predobro izgledaju!

Laka kuharica kaže...

Snježa ima divne recepte, a i ja sam radila ove kobasice za FBI, baš kao i ti. Ostalo nisam stigla obraditi.
Što se Ane tiče, nit' ju cijenim (nema veze o hrani i ako pomno slušaš, priča gluposti, na koncu, ona je dizajnerica, a kuha od kada ju je u to uveo Bakalović), niti objektivno mogu od nje nešto naučiti - 100x više naučim od svih vas koje niste nigdje, osim ovdje prisutne, ali prošle ste najtežu kuharsku školu: kuhati svaki dan na zadovoljstvo najmilijih. Za mene je to to, ili ako si zaista profi kuhar (kao Ramsey ili Oliver) pa onda čovjek i nauči puno toga.

Petra Kranjica kaže...

Prekrasan post, kao i uvijek.

Mimi kaže...

Divan post i odlican izbor recepata... Jos uvek ne poznajem Snjezu dovoljno dobro, ali ovakav opis mnogo govori i o tebi i o njoj... Divno!

Anonimno kaže...

Ove kobasice u balzamiku su vrhunac;)

J e l e n a kaže...

Selam, divan post i onako kako samo ti umeš dala si sliku Snježe kakvu je i mi vidimo. Treba biti veliki čovek i sve to prevazići, a na mestu svih ljudi koji su preživeli sve strahote prethodnih vremena na svim stranama nisam bila i ne znam da li bi mogla da se uzdignem i budem bolji čovek nakon svega.
I ja sam zabeležila ove recepte. Nisam stigla da uklopim u meni ali biće napravljeno sigurno.

Sanja Manasijevic kaže...

Kobasicxe izgledaju bogovski! Divan post koji nikog ne ostavlja ravnodušnog.

Bibberche kaže...

Draga moja, jako si mi nedostajala ovih nekoliko meseci, ali sad kad smo se našle ponovo, lakše se diše:)
Prelistala sam tvoj blog unazad i sve iščitala - moraću da se vratim nekoliko puta, jer sam puno recepata zabeležila da probam (nekako se ne okrećem kuvarima i knjigama - inspiraciju najviše nalazim u blogovima koji su mi dragi:)
Vratila sam se iz Srbije u SAD pre nekoliko dana, i predstoji mi naporan period (ponovo se selimo - što moja sestra kaže, mi smo kao nomadi, rokovnik joj je prepun mojih više nevažećih adresa:)
Ali se radujem novom početku, u nekom novom gradu, sa meni dragim ljudima koje sam upoznala preko bloga.
Pozdravljam te od sveg srca, pa se nadam da ćemo se i videti jednog lepog dana.

Minja kaže...

Tvoje je postove zadovoljstvo čitati :)
Puno pozdrava i srećni ti svi budući praznici :*

Sanja kaže...

Želim vam sve najbolje za Božić, nadam se da ste ga proveli sa vašim najmilijim... Nova godina nas još čeka, provedite ju lijepo i nemojte puno piti :)

Iiiii kaže...

Draga moja Selma sve naj naj u Novoj 2012. puno zdravlja srece i veselja tebi i tvojima zeli
maja!!!

Tadeja kaže...

Ovaj post sam propustila komentirati, a sad mi je ponovo natjerao suze na oči, iako sam došla s drugom namjerom!
Draga Selma, želim tebi i tvojoj obitelji sreće, zdravlja, ljubavi i uspjeha u Novoj 2012. i želim da se u novoj godini malo češće virtualno družimo, stoga kuhaču u ruke i tipkovnicu pred sebe, još toliko toga nam imaš za skuhati i napisati!
Veliki poljubac tebi i djevojakama! :)

Bjanka kaže...

Sve aplikacije koje si nabrojala plus dvadesetak drugih imam! Sem Macarons to mi je promaklo, ali sigurno skidam! Hvala! Inače sam zakleti fun i ponositi vlasnik svih Mac-ovi uredjaja :) Ništa lepše za kuvanje od te sprave ne postoji!