nedjelja, studenoga 01, 2009

FBI rukavice - Dossier Maja

U novom smo krugu kuvarigrice, naziva FBI rukavice, u kojem je pod istragom neki od zanimljivih kulinarskih blogova naših blogerki. Zaviriti ćemo ovaj mjesec u kuhinju kod Maje i vidjeti šta to ona u njoj kuha i peče i o tome piše na blogu Cooks and Bakes . Maja je ujedno i pokretačica naših kuvarigrica i svakog mjeseca poput vrijedne pčelice pokupi naše radove i objavi rezultate. Već sam pisala, ali nije na odmet ponoviti da ovu igru volim jer mi daje za priliku da pročitam pažljivo vaše postove i isprobam mnoga zanimljiva jela.

Maja se na Coolinariki, mjestu gdje se većina nas prvi put srela u virtualnom svijetu, pojavila kada sam ja tamo zamrznula svoje aktivnosti i revoltirana ponašanjem "cijenjenog Uredništva" koje svaku konstruktivnu raspravu oštro presijeca Uredničkim škaricama, ali zato uživa u 150 mljac komentara na sasvim trivijalne recepte, obrisala svoj Cosmo2503 profil.

Maju, Mamajac, upoznala sam u kulinarskoj blogosferi. Zapazila sam njen blog i stavila ga na listu omiljenih. Dojam o Maji... Maja, mlada mama dva preslatka dječaka, supruga. O svojoj svakodnevnici i dešavanjima u maloj sretnoj obitelji ponekad piše u svojim postovima. To njen blog čini prisnim i ličnim. Maja piše o porođaju, pa je i toliko hrabra da je objavila snimak na internetu. Maja piše o lošim uslovima u dječijoj bolnici u kojoj je bila zbog sinčićeve bolesti, ali bez ogorčenja, razočarano očitom činjenicom da iako nam se od plata odvaja znatan iznos svake godine komfor i uslovi koji vladaju u našim bolnicama su ostali kao i prije trideset godina.

Silom prilika (ne znam da li su se izmijenili) Maja je Breadwinner svoje porodice, ma svaka čast Majo.

Na blogu Maja ima slike svojih dječaka. Slatki mali plavi anđelčići. Tako sam nekako zamišljala Maju, nježna plavuša. Vidjevši sliku, iznenadila sam se kako je krhka i mala. A nije ni plavuša, već crnka :-)

Vratit ću se cilju naše igre, a to je istraga recepata. Maja kuha i peče mnogo toga. Puna je to zbirka različitih recepata, slanih i slatkih, jednostavnih i finih. Ponovo sam uživala u istrazi, a evo šta sam spremila:

Čuvena proja sa zeljem





Jednom je neko napisao da je ženama u Srbiji pravljenje proje u "defaultu". Tek sam od Maje saznala koja je razlika između prave proje i projara.



Čuvena proja sa zeljem ili zeljara ima krasan mramorni presijek i odličnog je okusa.

Ajmokac



Za ajmokac sam davno čula. Nisam ga nikada pravila, ali su mi mnogi tvrdili da je odličan. Kada sam pisala post o Beogradu pomislila sam da bih mogla napraviti ajmokac, a kasnije sam tu ideju ostavila za neki budući post o srpskoj kuhinji. Maja mi je pružila priliku da isprobam ajmokac u okviru ove istrage.
Kolegice su imale pravo, vrlo ukusno jelo, kremasto i neodoljivo.



Heljdopita



Heljdopitu je Maji na probu donijela kolegica sa posla koja je bila u posjeti zlatarskom kraju. U Bosni, u kojoj se heljda i heljdino brašno ne koriste, ovakva heljdopita pojavila se sa dolaskom većeg broja Šošona (Sandžaklija) i ja sam je prvi put probala prije par godina kod jedne Pribojčanke. Ona je imala jedan "otprilike" recept i ja sam više puta već pravila heljdopitu, pa tako i ovaj put po Majinom receptu.



Kremasti špinat

Kremasti špinat je omiljani način na koji inače pravim špinat. Dok blitvu uvijek spremam posno, špinat mi odgovara kremast. Budući da je to svoj djeci najdraži oblik zelenog povrća, nisam prosto mogla povjerovati da ga Majina djeca ne vole. Zamislite – NE VOLE.





Kiflice sa sirom



Kiflice! Svi mi imamo brdo raznih recepata za kiflice, a obično završimo na "otprilike". Ovdje nam Maja daje jedan recept koji se od drugih razlikuje po načinu na koji se kiflice peku. Dodaje se margarin, ali ne u tijesto već se stavlja između kiflica na plehu.



Meni je zanimljiv i način motanja ovih kiflica, već primjenjen i kod slatke varijante kiflica sa džemom. Zaista je istjecanje nadjeva minimizirano.




Ovdje Maja, koliko sam ja primjetila, prvi put piše o kuhinji njene mame. Pisala je o svojoj baki, pisala je o baki njenog dragog, a o maminoj kuhinji prvi put čitam ovdje. Piše Maja da se iz sveščica njene mame može zapaziti kako je napredovala u kuhanju i kako su se vremenom mijenjali i njeni stavovi. Ono što sam ja primjetila kod Maje, pa joj to i napisala je da sam ja kod nje primjetila veliki napredak u kvalitetu recepata, od prostih i običnih do savršenih poput tortica od lješnjaka, koje je radila za rođendan malenom.

Moja ocijena ovog recepta ili preciznije načina pripreme, meni su bile mrvicu masnije nego što to ja volim, ali su se naravno pojele u slast. Zapravo, nije bio problem da se ne mogu pojesti, već upravo u tome da ih se može dosta pojesti. Srećom Majine sam mjere podijelila i imala sam ukupno oko 600 g nadjevenih kiflica.





Namaz od patlidžana




Namaz od patlidžana me je oduševio. Tako je lagano i 100% dijetalno. Za nas koji budno pratimo sve promjene na vagi, ovo je namaz za svaki dan. Ne znam kome da dugujem zahvalnost za ideju kuhanja patlidžana u mikrovalnoj, Maji ili kolegi, ali se može zaštiti patentom.



Hvala Maji i kolegi s posla. Majo, kaži mu da je namaz hit.

Crvena sir salata



Ja ovu salatu spremam već treću sedmicu. Ajme, koji je to fini i pikantni okus. Mmmm, Majo odlično je! Rado je pomažem na komadić kruha.



Onima koji je nisu probali, a vole pikantno (a ko ne voli) – preporučujem od srca.

Pogača sa orasima





Nešto što sam odavno željela isprobati je kruh ili pogača sa orasima. Iskoristila sam ovu priliku i isprobala Majin recept.



Fantastičan, puni okus i izvrsna kombinacija. Mi smo je pojeli još toplu uz čokoladno mlijeko i stvarno sa zadovoljstvom. Zaslužuje da se ponovi.

Slana popara pita



Prvo sam probala Majinu slatku popara pitu, a onda i slanu varijantu. S obzirom da je ovo jedan od onih "otprilike" recepata ja sam uz Majine sastojke dodala i malo kobasice. Auuu, što je mirisalo. Iznenadio me je i okus crnih maslina uz ovu kombinaciju. Najela sam se kao prasica.






Zapečeni rizi-bizi



Naziv Rizi Bizi mene podsjeti na nastavnicu istorije iz osnovne, koja se zvala Rizajeta i bila oštra i ne previše omiljena, a djeca su je zvala Rizi-Bizi.

Način je ovo da se iskoristi višak riže od večere. Ukusno, brzo i jednostavno rješenje. Odlična ideja. Ja nisam stavila slaninu na dno posude za pečenje i to je vjerovatno oduzelo jelu jednu određenu notu okusa i manjkalo mu je izgleda, ali je bilo ukusno i ekonomično jelo za svaki dan.




Jednostavni kolač sa višnjama



Jedan od onih praktičnih kolača koje su spremale naše zaposlene mame. Zavisno od sezone voće se mijenja, ali osnovni sastojci ostaju – to je onaj obični masni biskvit. Ovaj, Majin je sa višnjama. Njega najviše volim zbog kiselkastog okusa, iako su mi dragi i sa borovnicama ili breskvama.




Prhke kiflice





Nikada u životu nisam brže i lakše napravila prhke kiflice. Nikada nisam ni probala ovakve sa uljem i pivom u tijestu.



Ma, stvarno su super-super jednostavne, preporučit ću ih svima.

Meni i mojima su se veoma dopale, jedino što bi ja stavila još malo šećera u samo tijesto, naime koristila sam pekmez bez šećera, a koko ni samo tijesto nije slatko nedostajalo mi je još slatkoće.



A tako su majušne i naprosto preslatke...





Slatka popara pita





Nisam razmišljala o tome da li me engleski "bread pudding" podsjeća na poparu. Prvi kolač od starog kruha koji sam pravila bio je irski Gurr Cake. Probala sam još nekolicinu raznih varijacija i volim te kolače. Slatka popara, slatko je pojedena.

Moj prvi komentar kod Maje, bio je vezan za manikir. Vrlo površno, priznajem... Malo mi je bilo imati samo mjesec dana za istražiti njene recepte. Izvrsna jela, zanimljive priče, i ovaj mjesec, u Majinoj kuhinji, uživala sam u istrazi.

Broj komentara: 17:

Minja kaže...

Samo jedna reč za sve ovo što si spremala. Savršeno !
Jesi dobila moj mail,kao odgovor na tvoj ?

Maja Babić kaže...

Draga Selma,
priznajem da sam sa nestrpljenjem oceskivala tvoju istragu ali totalno si premasila sva moja ocekivanja i ne mogu ti opisati koliko si me sada obradovala! HVALA, bezmerno hvala sto si se bas detlajno dala u istragu i isprobala bas veliki broj jela, i jos vece hvala na analiticnosti koja ti je i inace svojstvena. I fascinirana sam cega se sve secas i sta sve pamtis, ma - KISSSSS!!!

Unknown kaže...

Draga moja,pošto sam pročitala ova tvoja zadnja dva posta najradije bih se sakrila u mišju rupu!
Sve je savršeno čega si se god dohvatila!

JA U KUHINJI... kaže...

sve je s a v r s e n o!

dalmacija moja inspiracija kaže...

klanjam sedo tleva...bravo...

Dragana Pušica - Moje Grne blog kaže...

Stvarno si sve divno napravila. Svaka ti čast!

Вера kaže...

Sve je prelepo,bač si dosta recepata isprobala,prelepe fotkice si napravila!

Sweet Corner kaže...

i ja uzivam citati tvoje postove, pogotovo kad se radi o FBI rukavicama, kao i uvijek predivan post si napisala o nasoj Maji, a za ovu kolicinu savrseno spremljenih recepata, svaka cast!

Iiiii kaže...

Stvarno si sve divno napravila i uslikala...sada sam tako gladna...!

Shangri La Food kaže...

Svaka čast Selma, koliko si toga isprobala. I sve izgleda tako fino i ukusno i prekrasno uslikano..

Sad se idem negdje sakriti u mišju rupu, ja ništa nisam skuhala :((((

Anonimno kaže...

znas sto, odma mi dode da sve ovo i ja isprobam! pojma nemam o srpskoj kuhinji, osim par pita koje je spremala jedna frendica mog muza, al zvuci mi bas zanimljivo! svaka cast i tebi i mamajac!

Sanela Mallory kaže...

Stvarno odličan odabir recepata. I ja imam isprintane neke od njih, ali nisu došli na red:( Ipak, ja nastavljam s istragom neovisno o FBI:))) Svaka čast na lijepom postu i prezentaciji:)

Maja Babić kaže...

Selma, prenosim ja pozdrave kolegi od koga sam dobila recept za pastetu od patlidzana, a on ce "Sto je svet mali, zatrorio se krug, to je recept moje taste koja je iz Sarajeva..." :) Tako da, uzvacamo pozdrave tasta, kolega i ja :)

cosmo2503 kaže...

Majo, drago mi je...Da se još malo upustimo u priču ispalo bi da se i poznajemo. A namaz joj je divan i opet sam ga pravila jer je lagan, sasvim dijetalan i super ukusan.

dvi ribe dva kumpira kaže...

Selma draga,
neku vecer sam otvorila tvoj post ali ga nisam mogla zbog raznoraznih razloga na miru procitati i jednostavno sam zatvorila stranicu,
ali mi je namjera bila sjesti u miru i procitati cim uhvaim malo slobodnog vremena.
Obozavam tvoje izvjestaje,
temeljita si.
Uzivala sam citajuci.
prekrasno napisano i jos ljepse skuhano i slikano.
Ne znam je li novi aparat ili sto vec, ali slike su ti krasne.
Na zalost ja nisam mogla sudjelovati ovaj mjesec i tako mi je zao, a za namaz o kojem pricas bih se slozila sa svakom rijeci pohvale jer sam ga i ja ranije radila i straaaasno mi se svidio.

cosmo2503 kaže...

Draga Branka hvala ti na lijepim riječima i hvala za komentar za slike, trudim se i snimam novim aparatom, napredujem polako, ali sam u fazi da nisam načisto koju ću fotku odbaciti, a koju staviti. Kod Maje ima zaista puno divnih recepata i mnogo toga treba isprobati neovisno o igri.
Sada kada si ovdje i kada polako organiziraš svoj život u staroj-novoj sredini imat ćeš sve više vremena i da ponovo pišeš za blog, a i da se igraš u našim igricama.

Iiiii kaže...

Gdje si??? Odavno nema novih postova. Puno pozdrava sa sjevera!!!