utorak, srpnja 14, 2009

“Chocobananalicious petit fours” i prečicom do kolača

Ne volim prečice u kuhanju. Nije uvijek tako bilo, ali sam vremenom postala pravi “foodie snob” (samo u pogledu kvaliteta namirnica, a posebno delikatesnih). Nekada mi je bilo dovoljno u juhu iz vrećice dodati još malo povrća, baciti komadić mesa na tavu, skuhati rižu i imala bih večericu za pola sata. Neću ni da se sjećam vremena iz gimnazije kada sam kupovala smrznute pljeskavice, pržila ih i stavljala u sendvič natopljen majonezom, kečapom, kiselim krastavcima. A tek hrenovke pržene na maslacu i pola tube majoneze... Danas mi se okrene sve u stomaku na samu pomisao da bi neko to mogao jesti i nastojim da dijelim “pametne” savjete djeci na takvoj prehrani o nespojivosti tih okusa i svim nedostacima brze hrane, ja ista koja sam to prije dvadesetak godina gutala.

Osjećam se prevarenom kada nabavim časopis u kojem je jedva četvrtina pravih recepata, a preostale tri posvećene receptima sponzora, koji podrazumjevaju upotrebu raznih instant pripravaka. Tako se izvrsne torte pripremaju od gotovih biskvitnih kora, piškota, prašaka za puding i šlaga. Ma daj! Pa nismo u sedmom osnovne na satu domaćinstva (mada su i oni bili bolji).

Evo samo jednog primjera

Ova torta se meni dopada, ali zar je problem napraviti pravu kremu? A što mi je najgore od svega vidjeti u receptu koji kasnije, bilo na blogu, bilo na kulinarskim stranicama povuče bujicu pohvala i niti jednu razumnu kritiku? KREMŠNITE SA PUDINGOM! E, tu poludim...Treba ljudima koji ne znaju dati pravi recept, a nakon par pokušaja (lično 6-10) uspjet će i ta čuvena krema.

Mogu i da pohvalim da je nešto fino i uspješno napravljeno i kada je pripremljeno na brzinu i od čuvenih piškota i slavnih pudinga, ali se ne mogu diviti umješnosti kuharice.

Ali, ponekad i sama pođem prečicom i napravim kolač po dr Oetkeru, koristeći njihove inače dobre proizvode i recepte u kojima se promoviraju. Jedan od njih je ovaj koji dajem, kremu sam pripremila po receptu iz Oetkerovog kalendara za 2006. godinu, a biskvit sam pripremila na svoj način. Kremica mi je baš zgodna, podsjeća na one krem bananice, a čokoladni biskvit sam malko natopila krem likerom.

Čokoladni minjoni sa banana kremom




Sastojci:

Za biskvit:
• 3 jaja
• 1 vanilin šećer
• 150 g šećera
• prstohvat soli
• 100 g čokolade u prahu
• 50 g kakaa
• 120 g brašna
• 30 g maslaca

Za kremu:
• 500 ml mlijeka
• 1 vrećica pudinga sa okusom banane
• 80 g šećera
• 1 vrećica želatine u prahu
• 2 žlice ruma
• 250 ml vrhnja za šlag

Glazura:
• 200 g čokolade za kuhanje
• 6 žlica marmelade od banane
• 1 žlica vode

Priprema:

Biskvit:
1. Odvojiti bjelanca od žumanaca i žumanca istući sa šećerom i vanilin šećerom (oko 6-8 minuta mikserom).
2. Rastopiti maslac i dok je tečan dodati i umješati u smjesu sa žumancima.
3. Pomješati brašno sa kakaom i čokoladom u prahu i dodati u smjesu.
4. Napraviti čvrst snijeg od bjelanaca i malo soli, pa ga nakon što se dodaju suhi sastojci umješati u smjesu sa žumancima.
5. Plići pleh srednje veličine (otprilike kao pola pleha iz pećnice) obložiti pek papirom, izliti smjesu i poravnati špatulom. Peći u zagrijanoj pećnici na 180 stepeni oko 12-15 minuta.
6. Pečeni biskvit iskrenite na kuhinjsku krpu i prerežite na dvije trake jednake širine.

Krema:
Krema je posebna priča. Naime, ovu MEGA kompliciranu kremu pripremit ćete na sljedeći način



1. Skuhati puding sa šećerom na mlijeku (po uputstvu na vrećici) i uz mješanje ohladiti.
2. Želatinu umješati sa dvije žlice vode, ostaviti da nabubri, a zatim pomješati sa rumom i zagrijati pa umješati u ohlađeni puding.
3. Ulupati vrhnje u šlag i dodati u “kremu” od banana.

Slaganje:
1. Trake biskvita poškropiti likerom (ili pak zaliti ako baš želite jaču aromu) i premazati zagrijanom marmeladom od banana.
2. Postaviti prvu traku na četvrtasti pladanj, premazati polovinom kreme, pa poklopiti drugom trakom i premazati ostatkom kreme.

Glaziranje i rezanje:
Da bi barem po nečemu ovaj kolač bio više od instant slastice, potrebno ga je izrezati u minjone, malene, slatke, zavodljive i tako glazirati.

1. Rastopiti čokoladu na pari ili u vodenoj kupki (može i u mikrovalnoj, mada ju je lakše kontrolirati kada je “na oku i pri ruci”).
2. Rastopljenom čokoladom preliti kolačiće i premazati stranice.
3. Ostaviti da se glazura stvrdne i ohladiti u hladnjaku barem sat vremena.

Broj komentara: 7:

Nina kaže...

nisam ljubitelj gotovih krema niti drugih instant pripravaka, volim sama skuhati začiniti i sve spremiti... ali (uvijek taj ali) nekad mi je jednostavno vrijeme kratko i tad izvučem iz špajze onu gotovu kremu i kolač...
Kad u receptu predlažu gotov biskvit ja većinom uvijek složim doma, onaj kupljeni mi baš i nije nekaj...
a ovaj kolačić mi je prekrasni i zvuči da je isto tako fino

studena kaže...

Mislim da samo onaj/ona kome hrana znači nešto više od "najesti se i biti sit" shvaća razliku i prednost kad je u pitanju priprema slastica bez tih umjetnih pomagala.
Osobno nikad ne pripravljam kolače sa gotovim kremama, ali razumijem kad zaposlena majka s 2-3 djece posegne za takvim proizvodima (iako postoje kudikamo zdravije alternative), a ponekad se ne da izbjeći žlica- dvije praška od pudinga kad su u pitanju kreme o sira.
S druge strane nula razumijevanja imam za osobe koje navodno obožavaju kuhati (tako im najčešće piše u profilima), a još nikad nisu osjetile potrebu jedan souffle, sabayon ili kremu svojeručno napraviti, jer to je izazov kojeg osjeća samo onaj tko u kuhanju zaista vidi umjetnost i kreativni duh.
Spominješ ponovo coolinariku i s pravom. Iako tamo više ne zalazim, jer se odavno nema što ni vidjeti ni naučiti, sjećam se te neke euforije kad su takvi kolači bili u pitanju, najčešće pod motom:"Brzo, jednostavno ALI fino."
Ono ALI bi me valjda trebalo uvjeriti u pozitivan rezultat.
Brzo, jednostavno i dosadno.
Kad nema izazova nema ni prave ljubavi za kuhanje, sve ostalo je samo punjenje praznog želuca.

Вера kaže...

Svidja mi se post,meni smeta takodje kada se da recept za sne nokle,a umesto kreme od zumanaca ,napise se priprema krema sa pudingom,jer to nisu sne nokle,vec nokle u pudingu,kao i tvoj primer za krempite...
Moram priznati da spremam nekada i instant jela,ali samo kada nemam mnogo vremena,mada moji decaci i nisu bas ljubitelji.
Inace sto kaze studena,uzitak samostalne pripreme krema ili biskvita ili sta drugo,je ipak rezervisano za mali broj ljubitelja kuvanja,barem ja imam takav utisak.

Shangri La Food kaže...

Slažem se da je sve puno puno bolje kad se napravi doma, a i da u mnogim emisijama na televiziji, te po novinama ima sve više recepata koji vuku na američki način pripreme hrane - npr. pita od jabuka a prva rečenica kod sastojaka - paket kora za pitu :)... ali moram biti iskrena da ponekad i ja bludno zgriješim i kupim neke instant gluposti, jer jednostavno nemam vremena :(

cosmo2503 kaže...

Mene iskreno ljuti nazvati nešto od instante pripravaka kulinarskom kreacijom iliti originalnim receptom.
@ Studena, moj pristup kuhnju je vremenom postao zreliji i mada sam miljama daleko od toga da cjelokupni dojam bude savršen, trudim se kuhati i servirati što bolje mogu. A kuharice koje spremaju brzo al' fino i još se hvale kako obožavaju kuhanje, mislim da je razumljivo iz teksta šta o njima mislim... Mislim da se slažemo i oko toga da je jedno koristiti puding kao učvrščivać kreme, a drugo koristiti ga umjesto kreme.
@ Vera to sa šnenoklama je baš isto kao i moja ljutnja na krempite od pudinga. Mislim šbnenokle (na većini jezika su plutajući otoci) plivaju u kremi od žumanaca i nikako drukčije. A što se tiče kremšnita - još ne peku ni lisnato tijesto već poslažu keks pa lupe kremu i šlag i to jeste neki "kolač" ali sigurno nisu kremšnite (na koje sam osjetljiva jer je to na neki način i osnovni kremasti kolač, pa prema tome pripada slastičarskom Bukvaru, abeceda kulinarstva, bez te kreme nema slastičarske "pismenosti")
@ Nina presladak je novi avatar, Patica kao beba je bila slatka, ali ovo više odgovara i djeluje zrelije.

Sanela Mallory kaže...

Nemam ništa protiv instant proizvoda i nije mi problem upotrebljavati ih. Važno mi je da se meni recept sviđa. Sasvim je normalno da ima ljudi kojima se neće sviđati, ne sviđaju se ni meni svi recepti iz kuharica, s blogova, iz časopisa itd. Ako netko voli kuhati, a kuha s instant proizvodima, ne zamjeram mu: osoba je očito našla nešto u čemu uživa na svoj način, a tko sam ja da nekome "propisujem" na koji način u čemu treba uživati.

cosmo2503 kaže...

Draga Sanela, ja nipošto nisam željela uvrijediti ljude koji koriste instant pudinge za kuhanje krema (dok mi je upotreba same smjese za kreme već 100% diskutabilna). Niti diktiram, niti namjeravam diktirati bilo kome o tome šta je dobro ili nije dobro da pravi u kuhinji, ali zaista se moja najveća zamjerka odnosi na te kremšnite sa pudingom ili šnenokle sa pudingom. Mislimda je spremati kreme od jaja zaista abc u kuhinji. Pa čak ne mora nužno biti engleska krema, može i bavarska... :-)