ponedjeljak, studenoga 17, 2008

Hadžijski bademli lokumi

Moja obitelj nije mnogo marila za vjeru i vjerske običaje. Rano sam ostala bez obje nane, tako da ne pamtim Bajrame svog djetinjstva, niti običaje vezane uz njih. Dakako, roditelji su vodili računa o onome što je u Bosni oduvijek bilo na prvom mjestu, o dobrosusjedskim odnosima. Tako smo išli na Bajrame kod naše tete Džemile, na Božiće, Uskrse i Svetog Nikolu kod naše tete i prve susjede, katolkinje Luce ili kod moje prijateljice, pravoslavke Verice.

Kasnije sam čitajući, upoznala razne običaje vezane za vjerske blagdane ne samo muslimana, već i bosanskih katolika i pravoslavaca. Dakako, u fokusu mog interesovanja bila je blagdanska kuhinja.

Jedan od lijepih običaja vezan je za ispraćaj susjeda i prijatelja na hadž. Za sretan i sladak put, običaj nalaže da se putniku donesu razna suha peciva, slatka i slana, a uvijek od najprobranijih sastojaka. Takvi su i ovi hadžijski bademli lokumi. Za razliku od svih prethodnih godina, kada niko iz kruga mojih poznanika i susjeda nije išao obaviti tu svetu dužnost, ove godine sam ih imala kome napraviti. Moja draga kolegica, Almasa u jučer je otputovala u Mekku. U srcu mi je drago zbog nje jer znam da joj to mnogo znači. U petak smo joj poželjeli haijrli put i povratak, a ja sam joj uz najljepše želje darovala lokume, posebno napravljene samo za nju.

Draga Almasa, ovo je za tebe!


Hadžinici Almasi P.


Za sve ostale i recept:

Sastojci (za 50 komada):

250 g cijelih oguljenih badema (kupim ih oguljene)
850 g svenamjenskog brašna
1 paketić praška za pecivo
450 g maslaca
200 g šećera
1 vrećica vanila bourbon šećera
3 žumanca
4 žlice limunovog soka
4 žlice ružine vodice (ili vodice narančinog cvijeta, zavisno šta imate u stoku)

Priprema:

1. Pećnicu zagrijati na 180 stepeni. Pleh obložiti papirom za pečenje i kratko 5-6 minuta propeći bademe, ohladiti ih, a zatim samljeti u običnom mlinu za orahe.
2. Pjenasto umješati maslac, šećer i vanila bourbon šećer, dok smjesa ne postane kremasta i svijetla.
3. Dodati i umješati jedno po jedno žumance, a zatim dodati limunov sok i ružinu vodicu.
4. Prašak za pecivo umješati u brašno i prosijati u zdjelu, pa pomješati sa mljevenim bademima.
5. Suhe sastojke dodati u smjesu maslaca, šećera i jaja i umješati tijesto. Tijesto će biti masno i pomalo ljepljivo. Tijesto podijeliti na dva dijela. Napraviti kugle od tijesta, pokriti plastićnom folijom i ostaviti ih jedan do dva sata u hladnjaku.
6. Prije same pripreme ponovo zagrijati pećnicu na 180 stepeni.
7. Hladnu radnu površinu (bila bi poželjna mermerna ploča) pobrašniti. Izvaditi dio ohlađenog tijesta pobrašniti ga i razvaljati na debljinu 1 cm. Rezačima za kolačiće (ovog puta prigodnim oblikom polumjeseca) vaditi oblike, redati ih na papir za pečenje na plehu, praveći male razmake.
8. Peći u zagrijanoj pećnici 20 minuta. Ohladiti kolačiće, a zatim ih obilato uvaljati u mljevenom šećeru.
9. Isti postupak ponoviti i sa drugim dijelom tijesta.



Poslužite uz čaj, čokoladu ili mlijeko. Prijatno!

4 komentara:

studena kaže...

I ja sam imala susjedu rodjenu u Zenici koja je pravila fenomenalne kolače, ali s ovim i baklavama me nikako nije mogla dobiti :)
Ni kao dijete nisam voljela jako zasladjene slatkiše, ali s druge strane, sjećam se kad sam bila u Istanbulu nisam oči mogla odvojiti od izloga sa slatkišima koji su se zlatili od meda i šećernog preljeva.
Kupila sam tada punu kutiju samo da bih mogla mirisati (i dalje pokloniti) :)

cosmo2503 kaže...

Ja nisam ljubitelj baklava, ali sam u Turskoj probala neke savijene poput ruža koje su u sredini bile tako fino napunjene pistacijama i izgledala neodoljivo. U prelivu je definitivno bilo nešto što se u Bosni ne koristi. U povjerenju, kada odnesem kući maminu baklavu ja je dobro zalijem vodom i ocijedim pa pospem limunovim sokom, jer su i meni te preguste agde ubitačno preslatke.

Вера kaže...

Predivan post,lokume sam videla,ali ih nazalost nisam probala.Tek nedavno sam probala i halvu i odusevila se.Lokumi su kao "sapice",sto duze stoje meksi su?

cosmo2503 kaže...

Vera, slični su šapama, ali mislim da je veće učešće maslaca u odnosu na suhe sastojke, a i omjer brašna i oraha je drugačiji (ja pravim šapice sa orasima, nisam pravila sa bademima ili drugim orašastim plodovima).
I što duže stoje su mekši, nakon 7-8 dana se tope u ustima.