utorak, lipnja 09, 2009

Fiesta u crvenom (i ružičastom)

Ne vjerujem pretjerano u horoskop i nikad ga ne čitam. Tu i tamo, pročitala sam ponešto o svom znaku pa mogu reći da neke stvari koje se odnose na osobine mog znaka mogu zaista pronaći kod sebe, ali mnoge ne.

Kažu da je ovnova boja crvena. Tu ja klimam glavom. Nemam mnogo crvene garderobe, crvenih cipela ili torbica, ali crveno volim i mislim da mi dobro stoji. Kao djevojčica htjela sam nositi samo crveno.Crvene čizmice i crvena bundica, crvene cipelice i crveni mantilić sa bijelim dugmićima, crvene sandalice i crvena haljinica sa gingham uzorkom, bila sam mali tvrdoglavi ovan i htjela sam biti u crvenom od glave do pete (Crvenkapica, moja junakinja, pa sam imala pletenu pelerinu sa kapuljačom, baš kao u Crvenkapice). Sreća je da smo tada živjeli u centru i da se nismo vozili tramvajem svaki dan, jer ja sam htjela samo u crveni tramvaj (češki), a nikako u zelenog vašingtonca.

Ne mogu tačno reći da li sam jagode voljela zbog toga što su crvene (i prelijepe) ili sam crveno voljela zato što su jagode crvene, ali pouzdano znam da je to u mom dječijem svijetu bilo povezano. Ponekad mi se čini da od tada nisam puno odmakla, i čini mi se da još uvijek volim jagode jer su prelijepe i da mi ne bi bile tako drage da su istog okusa, ali da su žute.

Tako ću u ovom pisanju povezati svoje omiljeno voće i omiljenu boju i odfeštati u crvenom, a pomalo i ružičastom (u svojo “girlie fazi”, a nisam bila baš pretjerano mlada imala sam tone roze odjeće svih nijansi od baby pink do boje fuksije). I slijede crveni i ružičasti recepti....

Strawberry shortcake i fiesta u crvenom



Volite li vi Strawberry Shortcake i njene malene prijatelje nazvane po kolačima? Meni je neodoljivo slatka, onako crvenokosa sa pjegicama i onom roze kapicom (i uz Sarah Kay najslađi crtani lik). Pa, dok nisam skrenula s teme i počela pisati o crtanim likovima i odraslim ženama, vratit ću se receptu. Strawberry Shortcake u sebi je spojio par iz raja. Sočne, sjajne crvene jagode, dozrele u osunčanim vrtovima i šlag , a sve u mekom biskvitu. Jednostavna, ali tako dobra kombinacija sigurno nije nešto što bi trebalo očarati, ali je dobitna formula za fini svakodnevni kolač 8iako je postupak rastegnut na čak 11 koraka).

Sastojci:

Za biskvit:
• 125 g ohlađenog maslaca (za biskvit)
• 25 g rastopljenog maslaca - “od okativno” (za kalup ili kalupiće)
• 125 g šećera
• 2 žličice praška za pecivo
• ½ žličice soli
• 2 velika jaja
• 180 ml mlaćenice

Za jagode i šlag:
• 500 g jagoda
• sok ½ limuna
• 250 ml vrhnja za šlag
• 50 g šećera u prahu

Priprema:
1. Zagrijati pećnicu na 180 stepeni.
2. Kalup (ili 4 kalupića promjera 8 cm) obložiti papirom za pečenje, a papir dodatno premazati rastopljenim maslacem.


3. Pomješati brašno, prašak za pecivo, šećer i so u posudi za mješanje.
4. Maslac podijeliti na tanje listiće, dodati brašnu i umješati u mrvice.
5. Lagano umješati jaje i dodati mu mlaćenicu, a zatim ulupati.
6. Dodati umućena jaja u smjesu brašna i maslaca, pa umješati da se ujednači.
7. Sipati biskvitnu smjesu u pripremljene kalupe do 2/3 visine. Peći oko 25- 30 minuta (ako se peče u kalupu 30-35 minuta, odnosno u kalupićima 25 – 30 minuta).
8. U međuvremenu očistiti jagode, narezati ih na polovine (ili četvrtine) poprskati svježe iscjeđenim limunovim sokom i ostaviti u hladnjak.
9. Vrhnje za šlag sa šećerom u prahu (koji se može izostaviti) čvrsto ulupati i staviti da se hladi najmanje 30 minuta.
10. Gotov kolač hladiti u kalupićima desetak minuta, a zatim izvaditi , dodatno ohladiti (po potrebi, ne smiju biti topli) pa presjeći na dva dijela.
11. Na jednu polovinu biskvita dodati ulupani šlag i jagode i poklopiti drugom polovinom.





Ledeni souffle od jagoda i fiesta u ružičastom




Ne znam koliko mrzovoljni bi trebali biti pa da vas ružičasto ne veseli. Mene ružičasti detalji u dekoru, a naročito kuhinjskom baš vesele. Tanjrići, salvete, šoljice – neka budu pink. Ružice, tačkice, srculenca, sve mi je taaaaak' medeno i slatko, i romantično i naprosto uživam u ružičastom okruženju.

Volite li souflee? Iznevjeri li vas onaj pečeni jer padne poput ispuhanog balona u roku od deset minuta? Sa ledenim, nema te brige...

Mada se voćni suflei mogu pripremati i pečeni, meni su draži rashlađeni i ledeni. Osvježavaju, a lagani su poput oblačka i prava je milina zaroniti žlicu u njih. Sufle od jagoda je i tako slatko pink, tako “Sarah Kay” za malene djevojčice i vesele ženice, koje su negdje u srcu još uvijek velika djeca.




Sastojci:

• 450 g svježih jagoda
• Sok 1 limuna
• 60 g šećera
• 8 listića želatine
• 2 bjelanca (iz većih jaja)
• 250 ml vrhnja za šlag

Priprema:

1. Želatinu namočiti u hladnoj vodi da nabubri.
2. Odvojiti par jagoda za ukras, a ostatak sitno narezati.
3. Zagrijati limunov sok sa 30 g šećera i dodati nasjeckane jagode i kuhati da se šećer rastopi.
4. Ocijediti želatinu, a zatim umješati u vruće jagode.
5. Istući vrhnje u polučvrst šlag.
6. Istući bjelanca u čvrst snijeg sa ostatkom šećera, a zatim povezati sa istućenim šlagom. Dodati smjesu u jagode i izmješati da se ujednači.
7. Ivice 6 posudica za sufle obložiti masnim papirom tako da papir prelazi preko ruba oko 2 centimetra.Podijeliti smjesu žlicom, poravnati vrh malenom špatulicom i staviti u hladnjak na 8-12 sati.



Salata od jagoda i kozijeg sira i fiesta u crvenom i bijelom (koji tvore roze)

Već godinama čitam Elle magazin. Posebnu pažnju obraćam na dio posvećen gastronomiji i nalazim da su i recepti i slike naprosto fantastični i da je šteta što nemamo licencu za Elle Cuisine, njihov specijalizirani magazin namjenjen gastronomiji, koji ne samo da donosi recepte već i reportaže o chefovima, kuhinjama, gastronomskim putovanjima i svemu što bi me u mojoj omiljenoj temi iakda moglo zanimati.

Recept za salatu koja je mene oduševila, izvrsnu kombinaciju mojih omiljenih namirnica, našla sam na kartici u Ellu...

Nije nikakva čudna, niti neobična kreacija. Jagode u balzamičkom ocatu – tu i nema nikakve novosti. Nije baš uobičajni desert našeg djetinjstva, ali je nešto što se podrazumijeva kao da oduvijek postoji u našoj kuhinji. Tome se još doda koziji sir, koji je delicija za sebe i eto jedne fine slatko – slane kombinacije i moram reći prihvatljive jednako kao i jagode sa šlagom.



Sastojci:

• 500 g jagoda
• 150 g kozijeg sira
• 1 žlica maslinovog ulja
• 2 žlice aceto balsamico
• 1 žlica bijelog vinskog ocata
• morska so
• papar
• malo majčine dušice

Priprema:
1. Očistiti i narezati jagode i dodati im aceto balsamico.
2. Izmrviti sir i dodati ga u jagode.
3. Začiniti maslinovim uljem i vinskim ocatom.
4. Podijeliti u široke čaše, dodati malo morske soli, papra i suhe majčine dušice (sa oprezom).



3 komentara:

studena kaže...

Moja boja je tamno plava i bijela, ali interesantno je da, što sam starija, počinju mi se svidjati žive (tople) boje, pa tako i crvena.
Nadam se da neću završiti kao one kalifornijske 80-togodišnjakinje u kričavim floralnim mustrama :)

Recepti su prva klasa, naročito me se dojmila salata s jagodama i kozjim sirom: često se nadje na našem stolu, okus je jedinstven.

cosmo2503 kaže...

Meni su slatke te vesele bakice, samo naravno ako nisu izoperisane i prezategnute pa da izgledaju kao plastične (a ne volim ni nakvarcane bakutanere).
Meni su grozne žene u tridesetim i četrdesetim u majicama za tinejdžerke.
I meni je ova salata posebno dobro "sjela".

Snjezana kaže...

cuj, nema nista lose u sklonosti ruzicastom. ja ju volim i nosim u obliku kosulja, torbi, cipela... ne osjecam se nimalo kicasto vec vrlo elegantno...:) volim zive i vesele boje a cini mi se da boje utjecu i na nase raspolozenje ali i to je individualno. izgleda da crvena boja mene cini agresivnom, pogotovo na cesti (hm, vozim crveni auto...).
jagode volim... da li zbog njihove boje, okusa ili pak onog divnog osjecaja prilikom odlaska na pazar u kasno proljece i rano ljeto kad sve mirise na gomile jagoda koje prodaju glasne prodavacice ispod crvenih(!) suncobrana. danas se jagode prodaju u svako doba godine i vise ih ne docekujem nestrpljivo i s veseljem... nisam ih zeljna i to je pomalo tuzno.
jagode i balzamicni ocat su spoj iz raja.:)