ponedjeljak, studenoga 01, 2010

Slatko finale

Mislili ste da ću se izvući bez slatkiša? Pogriješili ste i vi i ja. Kada je Nadin blog Just Good Food odabran da bude predmet pomne istrage vrijednih istražiteljica recepata u okviru igre FBI Rukavice, blogerke Maje sa Cooks and Bakes, kao i mnogo puta prije napravila sam popis jela koje ćemo moja obitelj i ja kušati i koje ću ja spremiti. Osim izvanrednim glavnim jelima, Nadin blog plijeni našu pažnju i savršeno lijepim tortama, kolačima i desertima.

U subotu plan star dva mjeseca nije bio realiziran, nedostajali su slatkiši. Kako ću kompletirati istagu bez ovog najslađeg dijela, pa ne ide to...Podlegla sam dječjim molbama i suptilnom pritisku (kao da bi ih mogla odbiti) i popustila. U jednom danu napravila sam i kolač i keksiće i dobro je da jesam.


Kocke od limuna



Kada bi mi ponudili da izaberem jedan jedini sastojak za sve kolače, torte ili sladolede koje ću jesti do kraja života ne bih previše razmišljala i odabrala bih limun. Kada je od mnogobrojnih slatkih Nadinih recepata trebalo izbor svesti na dva nisam imala dvojbe – kocke od limuna sam morala praviti.

Učinilo mi se da je možda prevelika količina šećera u kremi i ovaj omjer od 350 sam svela na 150 koje sam mutila sa bjelancima i 100 sa žumancima. Ne znam da li je to razlog što je moja krema niska, ali meni nije nedostajalo šećera u tom kolaču. Svježeg i profinjenog okusa ovaj kolač dopao se svima i pravit ću ga i naredne sedmice.



Keksi od lješnjaka sa kremom od čokolade



Osim što imam preko stotinu kuharica ja redovno kupujem lijepe kulinarske časopise, a iz ženskih magazina vadim stranice sa receptima. Elle Cuisine me oduševljava u estetskom pogledu, ali i samim receptima, tako da kartice sa receptima i stranice sa receptima iz hrvatskog izdanja redovni iskinem. Ovi keksići privukli su mi pažnju još neke od prethodnih novih godina i sačuvala sam ga u svojoj fascikli u namjeri da ga jednom isprobam. Zahvaljujući istrazi Nadinog bloga to jednom je sada.

Oprostiti ćete mi ovdje što ću se na trenutak udaljiti od samog recepta i skrenuti vam pažnju na nešto drugo, ali osjećam da je ovo jedinstvena prilika da postavim to pitanje. Naime, meni se ponkad čini da ti recepti u Elle-u nisu sasvim dobro protumačeni, prevedeni ili što već. Evo imam ovdje recept za čokoladne tortice sa breskvama u koje idu sljedeći sastojci:

* 150 g tamne čokolade
* naribana korica ½ narandže
* 3 jaja
* 1 puna ravna žlica škrobnog brašna
* ½ žličice suhog kvasca
* ½ žličice vanilin šećera
* 2 žlice šećera
* 4 breskve iz kompota

Postupak je očekivan, ali sastojci????????? Zamislite li me u stripu ovi bi se upitnici vrtjeli oko moje glave. Mada sam ovaj kolač nije pretjeran trošak i ne bi bila velika šteta da završi u smeću, ali vas pitam djeluje li vama ovo nelogično? Ove tortice nisu jedine, imate kod tih Francuza još takvih tortica bez brašna, ali sa kvascem.




Ranije nisam pravila keksiće bez maslaca ili barem ulja. Nisam znala šta bi mogla očekivati od ovih keksića, na Nadinim slikama, kao i u Elle djelovali su vrlo privlačno (ne bih inače ni istrgala ove stranice da mi nisu bili privlačni) i morala sam ih isprobati. Konačni zaključak i ocjena, odlični su. Ne samo krema koja je predivna, ali u najvećoj mjeri zavisi od toga koliko je dobra čokolada, a keksi su naprosto fenomenalni. Eto, toliko...


Ne tako lijepi kao Nadini, ali vrlo ukusni - preporučujem.

Dakle, kada bi mi ponudili samo jedan osnovni sastojak mojih budućih kolača to ne bi bili lješnjaci, ni čokolada, već limun.

Broj komentara: 13:

fuat gencal kaže...

Hayırlı sabahlar, süper güzel olmuş. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Laka kuharica kaže...

Nada ima divne recepte, i slatke i slane, zar ne? Jako dobar odabir.

Вера kaže...

Ja sam isto zapazila kekse od lesnikia ali ne stizem da ih napravim.Kolač od limuna sam pravila i jako mi se dopao!

Вера kaže...

Ja sam isto zapazila kekse od lesnikia ali ne stizem da ih napravim.Kolač od limuna sam pravila i jako mi se dopao!

mignonne kaže...

Naravno da su kolacici morali biti sa limunom, jos pamtim one tvoje poljupce sa okusom limuna i papra koje sam pravila...ove kockice bas deluju kao fini slatkisi koje bih rado posluzila uz soljicu caja, a i keksici su odlicni!;)))
E sad, procitala sam recept za one tortice sa breskvama, i stvarno ne znam sta bih rekla...nekada sastojci u tim lepim magazinima ne odgovoraju u potpunosti onome sto je prikazano na slikama...cini se da je ovde, verovatno stamparskom omaskom, ipak izostavljeno nesto od sastojaka;))

Наташа kaže...

I ja sam pravila Nadine keksiće sa lješnjacima, ali meni nisu ispali kao tebi i Nadi. Moji su se raspucali.. uh, međutim to nije umanjio niti je šta utjecalo na okus ovih keksića. Moji su se ubili u njima. :)

Nada kaže...

Ajme Selma, ja ti se duboko ispričavam i doista ne znam kako prije nisam vidjela ovaj tvoj post i sve ove slatkiše koje si ti savršeno odradila..Doduše i sad sam i češće na poslu, pa niti ne stignem vidjeti..oprosti još jednom! Hvala ti puno, ja sam već stvarno pomislila da je to što si objavila bilo to..:)))...ali vidiš, kao da te ne znamo!! ;)...
Što se tiče recepata iz Elle- a i sličnih časopisa, ja često radim po njima i ovi keksići su iz Ellea,
a ne znam često ti recepti budu dobri, iako je i bilo dana kad bi sve završilo u smeću..teško je tu sad bilo što pametno reći, makar mrzim taj osjećaj kad sve propadne, strašno...
Hvala ti još jednom!
LP, Nada!

Branka - byB kaže...

odličan kolač i keksići, sigurno je da su vam se svidjeli ! moram priznati da sam i ja dugo listala po Nadinim slatkišima , pogotovo su mi se svidjele njezine divne torte.

Tadeja kaže...

I ja bih se s tobom složila, ako mi povremeno dopuste i čokoladu. Za ove limun kocke je meni žao što nisam stigla u istrazi, ali ima dana. Fotkice su ti prekrasne! :)

Mare kaže...

i torta i keksi odlicno izgledaju. ja sam prestala raditi jela prema receptima iz nekih nasih casopisa. moje je iskustvo bilo da su elle a i jos jedan casopis samo s receptima, imali nekoliko bas krivih recepata koji nisu funkcionirali. mozda je stvar bila u prijevodu i to od strane osobe koja se ne bavi kuhanjem.

Maja kaže...

Selma, sve prekrasno izgleda!
Ne moram niti spominjat da su mi kolači od limuna No.1 :)

Casa de vainilla kaže...

Draga Selma, na mom blogu te ceka jedna nagradica pa kad stignes svrati da je preuzmes :)

Unknown kaže...

Lipa moja, čeka te jedna nagradica na mom blogu:)