utorak, ožujka 24, 2009

Kokos, miris i sjećanja

Tirkizno more, duga pješčana plaža i palma. Pod palmom tigar i djevojka beskrajno dugih i super tankih nogu (vrlo rijetko za reklame iz vremana o kojem govorim) u zelenom bikiniju, osunčana i svaršeno lijepa. Reklama je to iz ranih osamdesetih za Coppertonov Tropical Blend i jedna od rijetkih koje pamtim po fotografiji, a ne po sloganu - moguće da slogana nije ni bilo. Mlada i naivna, vjerujući u propagandne poruke, ubijedila sam tatu da na ljetovanje za zaštitu od sunca kupimo i ponesemo, baš Tropical Blend. Bilo je to moje najneprijatnije olafaktivno iskustvo, jedan bljak sa grčenjem lica od mučnine. Miris kokosa na koži od tada, pa do danas ne mogu podnijeti.

Dugo, jako dugo, trebalo mi je da prihvatim okus kokosa. Ne mogu da se sjetim da li su se na našem tržištu u vrijeme mog odrastanja mogle naći neke čokoladice sa punjenjem od kokosa, mislim da su postojali Maks iz sarajevske Zore i Mond iz Zvečeva, ali su mi u to vrijeme pjenasti slatkiši ličili na sapun. Ttrebalo je da probam Bounty da bih zaključila da kokos i nije loš, dapače... I tako su i u moje slastice, na koje sam oduvijek bila slaba, ušle i kokos čokoladice, kokos kuglice, kokos kolači. Prvi, dabome, čupavci. Čupavci po receptu moje prijateljice iz gimnazije bili su i prvi kolač koji sam sama napravila. U coconutmaniji, koja me je uhvatila u posljednje vrijeme jedan za drugim uslijedio je niz kolača koje sam pripremila, kombinujući po dva ili tri recepta, došla do dobrih formula.

Ne znam zbog čega, ali nekako obično ispada da se post koji objavim kao jednu zaokruženu cjelinu obično sastoji od tri recepta. Ni ovaj post nije izuzetak.

Rafaelo kocke

Ove kocke i nisu klasične Rafaelo kocke za koje se recepti nalaze u skoro svim modernim kuharicama sa naših prostora (barem tri koje ja imam). Ovdje sam spojila kremu od kokosa i bijele čokolade sa korama Pahuljica torte. Anđeoski bijele užitak su za oko, a spoj bijele čokolade, vrhnja i kokosa je i formula koja zadovoljava sladokusce i prava čarolija za nepce.




Sastojci:

Za kore:• 6 bjelanaca
• 150 g šećera
• na vrh noža soli
• 150 g kokosovog brašna
• 150 g blanširanih fino mljevenih badema
• 1 žlica limunovog soka


Za kremu:
• 200 g bijele čokolade
• 150 ml slatkog vrhnja
• 100 g maslaca
• 50 g kokosovog brašna

Za ukras:
• kokosovo brašno (ad libitum)

Priprema:

Kore:
1. Razdvojiti bjelanca od žumanaca. U bjelanca dodati malo soli i uz postepeno dodavanje šećera izmješati u čvrst snijeg. Pred kraj mješanja snijega dodati malo limunovog soka.
2. U snijeg dodati kokosovo brašno i blanširane bademe samljevene u najfiniji prah. Podijeliti na dva dijela i polovinu izliti u pleh veličine 40×30, obložen masnim papirom, u vrlo tankom sloju.
3. Peći u pećnici zagrijanoj pećnici na 160 stepeni oko 20 minuta. Gotovu, ohlađenu koru prerezati po dužini (tj. podijeliti na dvije kore veličine 20X30 centimetara.


Krema:
1. Zagrijati slatko vrhnje i dodati kokosovo brašno i pustiti da lagano kuha par minuta. Umješati, a zatim procijediti da ostane samo aromatizirano vrhnje kao kod izrade pralina.
2. U vruće vrhnje dodati bijelu čokoladu i umješati da se čokolada rastopi.
3. U ohlađeno dodati pjenasto izrađen maslac.
4. Kremu podijeliti na tri dijela, premazati tri od četiri kore.
5. Cijeli kolač posuti kokosovim brašnom, a zatim izrezati kocke 5X5 centimetara.




Primjedba: Meni su kore bile malo tvrđe i teško su se rezale sa ovom kremom, nemam pojma u čemu je štos?!?

Amour de Coco

Čokolada i kokos spojeni su u ljubavi u prhkom čokoladnom kolačiću. Upravo kolačiću, jer ih volim narezane na malene prutiće i grickati ih uživajući uz latte machiato.

Sastojci:

Za prhke kore:
• 200 g brašna
• 2 žlice kakaa
• 5 g praška za pecivo
• 100 g šećera
• 80 g maslaca
• 1 žlica kiselog vrhnja
• 2 žumanca
• 1 žlica bijelog ruma

Za nadjev:
• 2 bjelanca
• 125 g šećera
• 150 g kokosovog brašna

Priprema:
1. Brašno pomješati sa praškom za pecivo i kakaoom.
2. Pjenasto umješati maslac sa šećerom, a zatim dodati jedno po jedno žumance i svako mutiti u smjesi oko 1 minutu. U smjesu dodati vrhnje i rum, a zatim brašno i izraditi tijesto.
3. Tijesto utisnuti u četvrtasti kalup, nabockati vilicom i staviti da se peče na 170 stepeni oko 15 minuta.
4. Za nadjev napraviti čvrst snijeg od bjelanaca i umješati kokos.
5. Na polupečeni kolač nanijeti sloj od kokosa i vratiti u pećnicu, pa peći još pola sata.
6. Gotov kolač narezati na prutiće i dodatno posuti kokosovim brašnom.



Mogu ostati svježi do 7 dana i čak i tada ostaju fini i prhki. Držala sam ih pohranjene u Tupperware posudici u hladnjaku. Obično ponesem dva-tri na posao za gricnuti uz kaficu, tako da se u međuvremenu i malo zagriju i baš prijaju.


Tendresse de Coco

Uz pjesničku slobodu za ovaj kolač, koji je iako sasvim jednostavan, pravi mali dragulj, odabrala sam poetično ime – Tendresse de Coco. Nježan, nježniji, najnježniji kolač od kokosa – krema od kokosa u sendviču dva mekana biskvita.




Sastojci:

Za biskvit:
• 4 jaja
• 240 g šećera
• 240 g brašna
• 100 ml ulja
• 100 ml mlijeka
• 1 prašak za pecivo
• 2 žlice kakaa

Za kremu:
• 5 dl mlijeka
• 150 g šećera
• 60 g brašna
• 150 g kokosovog brašna
• 40-50 g maslaca

Biskvit:
1. Miksati jaja sa šećerom oko 8-10 minuta najvećom brzinom miksera.
2. Dodati ulje i mlijeko i umješati, a na kraju dodati brašno pomješano sa praškom za pecivo i lagano ručno umješati (naravno špatulom, ne rukom).
3. Smjesu podijeliti na dva dijela i u jedan dio dodati kakao, a drugi ostaviti žutim.
4. Peći prvo smeđu koru oko 15 minuta u pećnici zagrijanoj na 180 stepeni, a zatim nanijeti ohlađenu kremu od kokosa i žuto biskvitno tijesto i peći još 25 minuta. Pripremljenost provjeriti čačkalicom.
5. Gotov kolač malo pobockati i preliti sokom od narandže ili rumom razblaženim sa toplom vodom i preliti čokoladnom glazurom.

Krema:
1. Od predviđene količine mlijeka odvojiti oko 1 dl i pomješati sa brašnom da ne bude grudvica.
2. Ostatak mlijeka staviti da prokuha sa ostatkom šećera.
3. U vruću kremu umješati kokosovo brašno i maslac i ostaviti da se ohladi na sobnoj temperaturi.

Glazura:
1. Čokoladu rastopiti na pari i umješati ulje da dobije sjaj.



Primjedba: Recept koji sam pronašla u Teninom izdanju Božićni kolači malo sam izmjenila. Dodala sam maslac u kremu jer mi se činila presuhom i navlažila sam biskvit da bi bio sočniji.

3 komentara:

Anonimno kaže...

Draga Selma,
baš sam se slatko nasmijala prisjećajući se sličnog dogadjaja. Sjećam se te reklame iako nisam bila "žrtva" (srećom da je moja mama željeznom odlučnošću odbijala sve te pomodne kreme, ulja i losione naslućujući da se iza puno dreke ništa dobro ne skriva :) )ali u pamćenje mi se zasjekao oštar miris koji se tih godina širio plažom: mješavina zagorjelog ulja u kombinaciji sa kojekakvim kemikalijama i znojem.
Bah!

Ni ja se nisam (kao dijete) baš nešto otimala za kolače ili slatkiše od kokosa, a preokret se dogodio kad sam prvi put jela juhu od kokosovog mlijeka i morskih plodova.
Danas se rijetko desi da ga negdje ne ubacim, bilo u paniranje, slana ili slatka jela.
Kolači se čine odlični, osjećam čak i lagani, slatkasti miris kokosa, ali i okus kako se tope u ustima (što pripisujem mom trenutnom stanju, za vrijeme posta, kad ponekad počinjem i halucinirati :) :) )

cosmo2503 kaže...

Draga studena,
Nisam probala slana jela sa kokosom ili kokosovim mlijekom. Nedavno je u jednu sarajevsku prodavnicu došlo kokosovo mlijeko. Cijena mi se čini prihvatljiva, ali ga ja još nisam probala (u toj prodavnici sam našla i fish souce koji si koristila za lignjice-sipice). Imam jednu dobru knjigu iz njemačke serije Culinaria - Južna Kina, Singapur i Malezija (koenmann)sigurno tamo u mnoštvu egzotičnih jela mogu pronaći i nešto slano, a sa kokosom, pa ću i pogledati.
Što se tiče kolačića iz posta, meni su najdraži ovi prhki, jer su mali, a ukusni.Dok volim miris kokosa, vanilije, čokolade u kuhinji na tijelu mi je sve to nepodnošljivo. Volim samo kupke i sapune, ali mlijeka ili ne daj bože, parfeme i deodoranse zaista ne podnosim i bude mi zlo kada neko tako miriše.

Anonimno kaže...

hahahaa

zanimljiv uvod u 3 recepta s kokosom!!!

tvoj raffaello mi je super. svidja mi se sto si koristila bademe za kore.