srijeda, veljače 04, 2009

Strrrrrrrrraaaaaaaaaaašna stvorenja...

Prvi put sam vidjela hobotnicu u slikovnici, Disneyev Svijet mašte, a priča o Pinokiju. Izgledala mi je prestrašno. Od tog vremena dugo sam se plašila svega što ima krakove, pa su mi i morske zvijezde bile strašne. Da mi je tada ponuđena za jelo, briznula bih u plač. Srećom, nije... Da sam tada znala da se šnicle spremaju od preslatkih stvorenja koja, također, imaju oči odlučno bih odbila jesti svo meso.

Moja mama kuhala je samo tradicionalna jela. Od morskih stvorova jedino se riba mogla naći na našem stolu. Mekušce, glavonošce, školjke probala sam tek u svojim zrelim godinama. Budući, da priprema takvih jela ne pripada mojoj baštini, inspiraciju tražim u talijanskoj, španjolskoj ili grčkaoj kuhinji. Dakako i u dalmatinskoj.

Ovdje neću pričati o hobotnici na bosanski ni o hobotnici na vlaški način (u oba slučaja beštiju bi bacili mačkama). Recepti su prisvojeni od Barbierija, prilagođeni nekim mojim dodacima i dakako količinama (kod Barbierija se uvijek radi o ogromnim količinama, a nigdje ne piše za koliki broj osoba).

Hobotnica a'la ispod peke
Za hobotnicu a'la ispod peke, osim hobotnice trebat će vam i velika vatrostalna posuda sa poklopcem.




Sastojci:
• 1 zaleđena hobotnica cca. 1,2 kg
• 5-6 krumpira
• 1 veća glavica luka
• 2-3 češnja češnjaka
• Svježi peršin
• 100 ml maslinovog ulja
• 100 ml crnog vina
• papar

Priprema:
1. U vatrostalnu posudu poslagati narezan krumpir i luk. Zaliti maslinovim uljem i stavit hobotnicu preko.
2. Posuti peršinom i nasjeckanim češnjakom, popapriti, pa preliti vinom i poklopiti posudu.
3. Peći na 200 stepeni oko sat i po, a u toku pečenja povremeno protresti posudu da krumpir dobro upije sokove od kuhanja.
4. Desetak minuta prije kraja pečenja uključiti samo gornji grijač pećnice, otvoriti posudu i pustiti da se hoba fino zapeče.




Salata od hobotnice

Kako u salatu može svašta da stane, ova kombinacija je rezultanta svih recepata koje sam našla. Negdje sam nešto dodala, nešto oduzela i tako da je ispalo ovo, a bilo je dobro.

Sastojci:
• 1 zaleđena hobotnica
• 100 ml najboljeg ekstradjevičanskog ulja koje nađete (mada volim Lesinu, malko mi je preskupa da saspem ovu količinu, pa koristim Carapellijevo Nobile)
• 50 ml dobrog vinskog ocata
• mini rajčice
• mini lučice ukiseljene u vinskom ocatu
• žlica kapara
• pečene crne masline
• peršin
• papar

Priprema:
1. Hobotnicu odledite, pa stavite kuhati u širi lonac sa dosta vode. Kuhajte dok meso ne omekša i to oko 45-50 minuta jer se ne smije raspadati.
2. Ocijediti i ohladiti, a zatim nasjeckati krakove na kolutiće debljine 1,5-2 centimetra.
3. Popapriti (eventualno posoliti), dodati maslinovo ulje, mini lučice, mini rajčice, kapare i masline. Na kraju dodati i ocat.





Ovdje sam razmišljala da li bi bilo dobro dodati još i nekog finog slanog kozijeg sira. Teoretski, kombinacija mliječnih proizvoda sa morskim specijalitetima nije uobičajna i unaprijed je odbacujem. Možda, ipak, drugi put.

Broj komentara: 5:

Nina kaže...

hobotnicu naprostoobožavam, spremala sam je na salatu i u pećnici, svakako je ukusna

dvi ribe dva kumpira kaže...

ja je isto obozavam, ma volim vse sto iz mora dolazi :):)
Pekla sam je puno puta, a zadnji put mi je bila cisto savrsenstvo :)
Razlika ovog puta i svih drugih prijasnjih pokusaja je sto sam hobotnicu samo malo prokuhala jer ona pusti svoju vodu dok se pece...onu ljubicastu ...svaki put bi mi prekipila u pecnici :)
Zadnji put je stvarno bila odlicna, a krumpir osto super sladak, super ukusan od hobotnice.

Вера kaže...

i ja volim hobotnicu,takodje sam je probala tek u Grckoj,svakako mi se dopada,kao i drugi plodovi mora.
Ne volim da kod nas kupujem zamrznutu,pa je jedem samo kada odem na more.

cosmo2503 kaže...

vera, svi recepti koje sam pronašla upravo zahtjevaju zamrznute hobotnice. Navodno tada joj je meso mekše. Predpostavljam da u tom slučaju i svježe ulovljenu hobotnicu očiste i zamrznu, pa tek nakon par dana koriste. Iskreno, ne bih se mučila da je čistim, mada nemam pojma, možda je i nije teško očistiti.
Brankić, znam onaj krumpir fini kad upije one sokove, milina. mogu zamisliti kako ti je hoba bila dobra. Vjerujem da si vrhunska kuharica kada su u pitanju ovi vaši dalmoški specijaliteti.

Anonimno kaže...

"Nema ptice do hobotnice", svjesno parafraziram izreku na način onih koji više vole ribu i morske plodove od mesa :)

Hobotnica je definitivno moj favorit u prehrani i nikad nisam propustila probati ju kad god bih na nju naletila u kakvom jelovniku, svejedno, bilo na moru ili kontinentu, tuzemno ili inozemno, pa sam tako na jednom putovanju po Grčkoj u jednom malom ribarskom selu pojela hobotnicu na salatu mog života :)

Nikad, ali baš nikad ni prije ni poslije nisam jela tako dobru hobotnicu, a sjećanje na njen okus ni dan-danas ne blijedi :)

Što se tiče zamrzavanja, potpuno si u pravu, hobotnica i lignje su puno bolje ako se prije pripreme zamrznu, a neki u vodu za kuhanje stavljaju i plutani čep- ja, iskreno, nisam osjetila neku razliku.