nedjelja, travnja 24, 2011

C'est la vie...

...a i nije Bog zna šta!
Činjenica broj 1 – Živa sam.

Činjenica 2 – Zdrava sam...Ma koliko čudno zvučalo, zdravija sam nego što bih to željela. Znate o čemu pričam. U ovom periodu nepisanja za blog nisam (nažalost) bila na dijeti, nisam izgubila niti jedan jedini mali gram. Naprotiv, u martu, koji sam provela sa gipsom na ruci sam takva nikakva, nesposobna za kuhanje i sjeckanje uspjela nabaciti kilogram i po. Dokazuje se da je prokleto teško gladovati i i da ja to više ne mogu. Iako još nosim jeans W25 i konfekciju 32, osjećam se debeljuškasto, poput loptice ili krofne. Mada ne odobravam, sada razumijem one anoreksične djevojke i žene koje spremno kažu “Proud to be anorexic” Ja nikad nisam bila ponosna. Bilo mi je jasno koliko je neprivlačna, mnogima odbojna bolesna mršavost, ali ja sam duboko u duši, ipak bila sretna sa 35 ili maksimalno 39 kilograma. Premda želim svoje mršave noge i koljena i ključne kosti na koje se možete posjeći, znam da mi je to nemoguća misija. Nemoguće postići uz sve fine paste i rižota kojima ne mogu odoljeti (dok svemu ostalom mogu).

I dok se vi odavno častite za Verinim Astalom, koji je tema FBI rukavivca , igre koju je pokrenula Maja sa bloga Cooks and Bakes za mart i april, ja se vraćam zadatku koji zbog ruke u gipsu nisam dovršila krajem februara. Zadatak je bio istražiti kuhinju La Casa de Vainilla

Naravno, kao i uvijek, kasnila sam i imala namjeru napisati post negdje drugog ili trećeg marta, a onda sam se drugog marta, u sred grada (ko zna Sarajevo nekadašnji hotel Beograd, danas hotel Bosna) okliznula na tankom i nevidljivom ledu i kvrc...

Sve je ovo što ćete vidjeti bilo spremno na vrijeme, neke fotke su bile na kompu neke su do danas samo u aparatu, a sada i pored svih neprilika koje su me snašle izlaze pred vaš cijenjeni sud. La Casa de Vainilla, blog je koji piše Mihalela. Ovu mladu ženu prvi put sam opazila po domaćem Munchmallowu i receptu objavljenom na Coolinariki. Opazila sam i taj čuveni nick OKLAGIJA – Uh, kako se obratiti nekome sa Oklagijo??? Ne znam da li je Mihaela vješta u baratanju oklagijom, ali znam da je iako još mlada žena vrlo dobra kuharica.

Grah sa suhim šljivama



Ovaj recept nije nikakva novotarija, već starinski recept srpske kuhinje. Budući da sam silom prilika zavoljela grah, isprobavanje ove kombinacije nije mi predstavljalo problem. Osjećala sam da će mi se dopasti.

U brzom načinu života, koji smo prihvatili, ne zbog mode, već zbog potrebe, sve je manje jela što bi naši stari rekli “na kašiku,” koja se dugo i polagano spremaju. Ovo je jedno takvo.



Mada sam čisti diletant, po mom skromnom mišljenju da se jela “na kašiku” poput ovog češće nađu na našim stolovima bilo bi manje oboljenja probavnih organa. Prijatno!

Pileće mesne okruglice




Recepti na Mihaelinom blogu, već na prvi pogled, sugeriraju da ga piše mlada žena i mama. Brzi su i relativno laki za pripremu, podilaze dječjem ukusu. Ove pileće okruglice, servirane sa špinatom su jedan od takvih recepata. Bez čili paprike u mesu zgodne su i za sasvim male klince i klinceze. Klinci ih obožavaju!

Iskreno, nisam znala koji bi oblik tjestenine koristila, pa sam skuhala rižu. Jedan fin ručak i po ocjeni mlade publike izaziva mmmm....




Pileće faširke sa sirom



Stekla sam utisak da je kod Mihaele piletina često na stolu. Slično je i kod mene i ostaje mi nada da sva ta piletina uz taj nehumani uzgoj i silne hormone kojim se kljuka nije opasna po zdravlje.

Faširke su slične gore isprobanom receptu. Još jedan recept za jelo koje će djeca obožavati.




... i ne samo djeca. Bila bih sasvim neiskrena kad bih rekla da ja ne volim ovakvu hranu, volim je ali izbjegavam i opraštam joj.

Zapečeni krompir sa sirom



Sve je ukusnije sa sirom. Masnim, dakako... U mojoj kući se jede nečuveno malo krompira. Krompir nije prisutan kao prilog, jer radije jedemo rižu ili povrće. U mojoj kuhinji krompir je ili glavno jelo ili ga nema. Djeca su navikla da umjesto omiljenog pirea imaju kuhani karfiol ili brokulu, a pomfrit se prži jednom u dekadi.
Ovo je recept u kojoj je krompir glavni sastojak, a uz masni sir i mileram sve je punooooo ukusnije.



Ja sam izostavila Vegetu, koju ne koristim već godinama (imam polupraznu kutijicu od 250 g proizvedenu 2005-te). Ne znam ni kako bi se tako jak začin uklopio u sirnovrhnjastu kombinaciju.





Elem, i bez Vegete ovo jelo je dovoljno ukusno. Od srca bih ga preporučila studentima kojima je dostupna pećnica, domaćicama u žurbi i svim ljubiteljima krumpira.

Pužići



Mnogo su mi bili slatki....

Znamo da djeca prolaze kroz faze odbijanja hrane i da je ponekad prava muka propisno ih nahraniti. Da kucnem u drvo, imala sam sreće i za razliku od mojih roditelja koji su stvarno imali muke sa mnom, ja sam prošla dobro.

Šta djeca odbijaju jesti: brokulu, karfiol, kupus, grah, domaću supicu jer nije preslana, špinat jer izgleda “bljak”! Hrenovke???? Ima i takvih.

Iskreno, ne znam da li bih se potrudila mališanima ugoditi servirajući im hrenovke u obliku puža, ali meni su bile baš slatke, dopala mi se ideja i pokušala sam je realizirati.




Simpatično...

Šmizle – Biskvit kocke sa džemom



Pitam vas koji pravite toliko kolača: “Ko vam sve to pojede?” Ja bih možda i češće napravila neki kolač, ali kada bih moglo samo četiri komada. Uvijek, ali baš uvijek, mi ostane par kolača koje na kraju niko ne pojede. Ima u mom haustoru i starijih ljudi koji bi rado pojeli kolač ima i studenata (još nisam u godinama da gajim majčinske instinkte prema studentskoj populaciji), ali ja nemam običaj odnijeti nekome kolač.

Evo jedne nepovezane upadice – Ne sjećam se ni kako se zvala serija (emitovana u školskom programu TV Beograd), ne sjećam se ni kojem je uzrastu bila namjenjena, jedino se sjećam da su glumili, tada mlada, Gala Videnović i Milena Dravić. Milena je bila komšinica (sa šuštavim š) i stalno je pravila šnenokle i donosila ih našim junacima.




Teta Dragica iz Mihaeline priče, podsjeća me na Milenu i šššnenokle.




Kolač je jednostavan i u posljednje vrijeme na istu temu napravila sam par varijacija. Biskvit može poslužiti kao osnovica za sve što zamislite. Pa prijatno!


Na kraju, svima vama koji danas svratite na moj blog i koji ste jučer proslavili Uskrs (Vaskrs) ili ga ste ga tek obilježaili zbog tradicije, želim sretan blagdan: “Sretan Uskrs” i “Hristos voskrese!”

Broj komentara: 25:

melrose kaže...

Drago m ije da si zdravstveno o.k., da si nabacila koje kilo!!!
Vrijedna kao i uvijek, ja nisam ni ovaj put stigla ispitati Verin blog, iako njena kuhinja u potpunosti odgovara mom ukusu, a ireceptu su joj jednostavni, dobro objasnjeni, odlicni i uspjesni! Nema veze vec sam vise puta pravila nesto po njenim receptima, ali na zalost nisam slikala:(

Snježa kaže...

Dobro došla! Drago mi je da si bolje u svakom smislu, da je ruka zacijelila, da si nabacila kilicu a nadam se da si se i odmorila. Nije svako zlo za zlo:)I baš tako: C'est la vie!
Jako mi se sviđa tvoj izbor i prezentacija Mihaelinog bloga!

Andrea kaže...

Glavno da si ti živa i zdrava, a ostalo će već doći na svoje. Neću ti puno govoriti o kilogramima, smatram da ti sama znaš kako se najbolje osjećaš, smo nemoj pretjerivati. Sigurna sam da se ta kilica ni ne vidi na tebi. :)

Kao i obično tvoj izbor jela je odličan, a i sve prekrasno prezentirano.
Baš mi je drago da si nam se vratila. :)

Tamara kaže...

Odličan izbor jela, posebno mi se osobno sviđa ovaj krumpir :) Samo da si ti živa i zdrava!

majloV kaže...

Vaistinu Vaskrse!

Divno je videti te opet u prekrasnom raspolozenju i odlicnom zdravlju :*

Uvek je uzivanje posetiti te :)
Ziva bila i veliko hvala!

Nale kaže...

Dobrodosla i drago mi je da si zdravstveno ok. Naravno, moglo je da prodje bez tog gipsa, ali sve je dobro sto se dobro svrsi. Odlican odabir recepata, jos lepse pripremljeno i sve predivno skockano:)
Želim ti srećan Uskrs i svako dobro:)))

Sweet Corner kaže...

Dobrodosla i ti i kilica:)) Kao i uvijek odlicno napravljeni recepti, tako smo i navikli od tebe!

mignonne kaže...

Draga Selma, falila si nam ovde u nasem malom blogerskom kutku i drago mi je da si ponovo sa nama.;)) Kao i uvek sa puno paznje pripremas sva jela i lepo nam prezentiras pa zato volim da citam tvoje postove...a sto se tice spremanja kolaca, otkricu ti malu tajnu, posto je nas samo dvoje u domacinstvu (plus baka, u istoj zgradi ali na drugom spratu), bilo bi nam zaista puno da sve sami poruckamo tako da slatkise najcesce pravim od pola mere i sve lepo rasporedim, odnesem jedan tanjir baki da ima da posluzi komsinice kad joj dodju na kafu, posaljem tanjir komsijama (mi to tako obicno razmenimo kad se nesto fino novo isprobava;)) i svi sretni!:)))

Dilajla kaže...

Selma voljela bih da si češće s nama volim čitiati tvoje postove što duži to bolji a drago mi je i da si ok to je najvažnije zar ne...

cosmo2503 kaže...

@ Majo, nadam se da ću stići isprobati planirano sa Verinog bloga. Za sada imam samo plan. Voljela bih da tebe i tvoj blog izaberemo jer imaš mrak recepte koje ja godinama imam u planu probati, al mi se nikad nije dalo.
@ Snježo moja, jesam se lijepo odmorila, ali i pošteno namučila oko svakodnevnih malih poslića kao što je obično oblačenje. O bilo kakvom radu nije bilo ni govora jer sam stvarno bila skroz nesposobna. Dobro, pomagali su mi moji maksimalno i nije se osjetilo da tako mnogo nedostajem u kuhinji. Ruka me ponekad "bolucka", baš me je jučer poboljevala, valjda na promjenu vremena.
@ Andrea, hvala ti. Znaš kako je, sigurna sam da bi 99 od 100 ljudi reklo da danas izgledam bolje nego sa 40, a svih sto nego sa 35, ali se ja u ovoj koži ne osjećam najbolje. Ja sam naravno znala koliko je grozan bio moj izgled počevši od pretanke kose 8skoro sam bila oćelavila), sive suhe kože, podočnjaka, ali su mi moje mršave ruke i noge bile prekrasne. Nemam snage za gladovanje, to je jedina istina. Zato se sigurno neću vratiti starim običajima.
@ Tamara, hvala. Jučer sam provela dan gledajući divotu od recepata na tvom blogu i uživajući u prelijepim fotografijama.
@ Draga moja Vera, hvala tebi na tako toplim riječima.
@ Nale, hvala ti. mart mi nije bio lagan zbog gipsa, ali je sve prošlo kako treba, a moglo se zakomplicirati zbog moje osteoporoze. Sreća da je "samo" ruka.

cosmo2503 kaže...

@ Jasenka, hvala ti. Moglo je i bez kilica, ali ne smeta sve dok ne moram početi kupovati novu garderobu jer imam pune ormmare ove malene. Vidjela sam tvoj prekrasni post sa uskršnjim dekoracijama i jasno mi je koliko malo vremena imaš sa aktivnom bebom. Neka su djeca samo zdrava i sve je lako, pa i hronični umor koji moramo podnijeti.
@ Draga moja Lana, i ja dijelim količine na pola, pa umjesto 16 napravim 8 komada, pojede se 4 ili 6 i uvijek se desi da poneki ostane. Zapravo ne mogu praviti torte, jer kriške iz onih u malenom kalupu mi ne izgledaju mi lijepo, a veliki kalup od 25 centimetara mi je baš prevelik.
@ Dilajla, vraćam se nakon ovog manje-više stvarno prinudnog odmora.

Dunja kaže...

Kad sam vidjela "Cooketa" na redosljedu novih postova, uljepšo mi se dan. Baš si me razveselila sa svojim postom i odlično prezentiranim jelima Mihaele.

Ana kaže...

Detaljno i lepo prezentirano! Sve izgleda veoma ukusno.

Tadeja kaže...

Ooooohhh, kako te lijepo opet vidjeti! I znati da je sve u redu! Iako si se povremeno javljala, priznajem da sam pomalo brinula. I neka tebi tvojih kilica. Bolje da si kad je to u pitanju nezadovoljna! :)
Post kao i uvijek savršen. Od izbora jela, prezentacije do fotografija!
Ja po dobrom starom običaju kasnim, iako nisam slomila ruku! :(

Sanja kaže...

Drago mi je da si sada dobro i da je gips otisao :)Iskreno se nadam da ces nam sada cesce pisati. Puno pozdrava.

Casa de vainilla kaže...

Draga Selma, drago mi je ponovo "videti te" :)
Cekala sam tvoj post sa nestrpljenjem i bas sam srecna sto ga konacno vidim i sto cujem da su vam se jela sa mog bloga dopala :) Divna prezentacija kao i obicno i bas si me nesmejala ovim poredjenjem Dragice sa Milenom iz "Metle bez drske" ;)

Moram ti reci da sam nakon tvog posta o Munchmallow-u promenila nick na coolki. Oklagija je nastala u momentu i kad sam razmislila o tvojim recima shvatila sam koliko stvarno glupo zvuci, a pritom sa oklagijom i nisam u nekoj ljubavi ;) Danas sam arona78 :)

Hvala ti na ovako detaljnoj istrazi mog bloga. Zelim ti svako dobro i nadam se da cemo te u narednom periodu malo cesce vidjati :)
Pozdrav

cosmo2503 kaže...

@ Dunja, hvala ti. Baš mi je drago vidjeti tvoj komentar. Evo, vratila sam se i nadam se da ću biti redovnija.
@ Hvala Ana. Zadovoljstvo mi je pročitati komentar nekoga ko ima divan blog poput tvog.
@Tadeja, znaš da se ne mogu više upustiti u gladovanje. Nemam snage, sama pomisao na dijetu i odricanje izazove mi nervozu. Hvala ti i na komplimentima. Moram ti i ovdje pohvaliti one ružice od slanine u čokoladi - OMG!
@ Sanja hvala ti.
@ Mihaela, bilo mi je zadovoljstvo. Hvala ti što si me podsjetila na naziv one serije sa Milemom i Galom. Kako sam mogla zaboraviti? Mada i nisam bila ciljana publika dječijih serija krajem osamdesetih, gledala sam ih sa mlađom sestrom.

Jelena kaže...

Draga Selma, pročitala sam post kada je izašao, ali ga uvek ostavim da ga lepo ponovo isčitam. Tako mi je drago da si dobro zdravstveno i da si po duhu vesela.
Slažem se da su sada jela na kašiku čista ekskluziva u mnogim domovima, ali kad se sve podvuče ona su najisplativija i jedu se danima, tako da mi je draže npr.pasulj krčkati 5 sati i jesti ga danima, pa imam slobodno vreme za druge stvari, nego svaki dan nešto mućkati. Ta kuvana jela se i onako daju spremiti uveče.
Ja isto imam problem sa kolačima, ali kada nešto planiram da napravim, obavezno pozovem goste tada, a deo koji se ne pojede ide u friz. Bila bi zapanjena šta se od kolača našlo u zamrzivaču. Skoro sam pojela sitne posne kolače sa slave iz decembra, i moju omiljnu rozen tortu koju sam sačuvala u frizu čisto da se zasladim.
Budi nam dobro i čekamo nove recepte i nadahnuće!

vera kaže...

Draga Selma, bas mi je drago da si se oporavila.Priznaću ti da sam mislila na tebe često,kako si ,i kako ruka u gipsu.
Vidi se da si i dalje neumorna!Veliki pozz draga!

Bibberche kaže...

Dobro nam došla natrag! Baš si me obradovala!
Ovaj Mihaelin pasulj sa suvim šljivama me zainteresovao - nisam još na takav naišla:) A krompir zapečen sa sirom bi bio hit i kod mene u porodici.
I ja se isto pitam ko pojede sve kolače! Ja obično mesim pola recepta, jer nemam nameru da popapam pola pleha:) Moji jedu prvi dan, sutradan već zaborave. A ne volim da bacam hranu.
Kao i obično, sličice su ti prekrasne:)

Monika kaže...

dobro došla nazad! drago mi je da si živa i zdrava, pa makar i sa kilogramom viška :D koliko god da tvoja kilaža ide u ekstreme, shvaćam i razumijem tu nervozu i odbojnost prema kilogramu viška. i ja isto tako reagiram, pogotovo od kada sa skinula 23 kilograma. prošlo ljeto sam došla do 52kg i sjajno sam se osjećala, a sad me eto na 55 i idem si na živce i nezadovoljna sam, iako mi svi govore da izgledam bolje nego onda. ali ja se ne osjećam dobro i radim na tome da te tri kile skinem. uvjerena sam da će se ta tvoja kilica istopiti sama od sebe kada dođe još malo toplije vrijeme :) hrana sva izgleda sjajno, a posebno mi se sviđa grah.

Branka - byB kaže...

Draga Selma drago mi je da si se riješila gipsa, da je sve ok i da si zdrava. I da si opet ovdje sa novim odličnim postom.
Mihaelinu kuhinju bih i ja jednako kao i ti opisala , i ja sam u njoj uživala a tvoj izbor recepata mi se baš sviđa. I super si ih pripremila , sve tako odlično izgleda !
Super mi je čuti za kilicu i pol, i najvažnije je da si dobro !!

Dzoli kaže...

Vidi se prava kulinarka;) Skinula gips i odmah nas pocastila svim ovim djakonijama.Bas sam sa uzivanjem citala.Sad apzi kako seces, ides itd;))

annemineli kaže...

Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.Sevgiletrrrr..

Catherine kaže...

I ja kad sam lista blog La casa de vainilia, videla sam ovaj pasulj i simpaticnu pricu, kako joj je delovao na prvi pogled bljak, kao i meni, ali verujem da je lepsi, nego obican, koji se jede u mojoj kuci standardno petkom. :) Vidim ti si stavljala razlicite vrste pasulja, pa dekorativno izgleda vrlo lepo! E, da, a puzici su presimpaticni :)