ponedjeljak, veljače 15, 2010

O ljubavi koja ide preko stomaka i danu Svetog Valentina

Bješe li ono Napoleon autor izjave o putu do srca vojnika preko punog stomaka? Nisam sigurna, valjda se vjernost i ljubav na frontu zaslužuju tanjurom dobrog graha sa mesom i velikim komadom kruha.

Put do mog srca ne vodi preko stomaka, naročito ne punog stomaka. Ne vodi ni preko poklona. Ali padam na lijepe geste. Svojim ponašanjem pokaži mi da me voliš, da ti je stalo.

Darovi primljeni za neka (ne tako)davna Valentinova uglavnom su završili u smeću, svi osim jednog malog medvjedića koji bi na kraju mogao biti moj doprinos Muzeju prekinutih veza. Pravo da vam kažem, ne znam šta ga je spasilo od sudbine sličnih plišanih gluposti...


Medvjedić za Muzej prekinutih veza

Za ovo Valentinovo, dobila sam šarmantan i neodoljivo kičast dar. Dva kolača u obliku srca i bocu vina. Kolači su čokoladni minjoni sa kremom od kave i jednim slojem koji me podsjeća na punč. Pojele su ih Zara i Hanah i zato nisu ni uslikani u presjeku.


Nisu li dražesno kičasti ovi kolači? Nije li dragi donio pogrešan dar?

Za uzvrat skuhala sam ručak, koji bi skuhala i bez Valentinova.

Juha koju sam pripremila na neki se način može povezati i sa temom agruma/citrusa, koju nam je zadala Mignonne sa bloga La Cuisine creative. Moj novi doprinos igrici Ajme, koliko nas je! koju je pokrenula Monsoon sa bloga Dalmacija Down Under.

Senzualna juha od leće, mrkve i narandže

...i zaista jeste, mislim senzualna. Ništa od onoga što podsjeća na maminu juhu: pileću, goveđu, begovu ili tarhanu. Ova miriše na orijent iz 1001 noći, opojan, težak i tako erotičan.

Miris koji će probuditi čula, juha koja će vas uz finu salaticu i čašu vina zasititi,ali ne i opteretiti stomak, pa vi izvolite izabrati što nakon juhe, salate i vina...



Sastojci:

* 1 žličica korijandera u zrnu
* ½ žličice azijskog kumina (hvala Andrei)
* 2 cijela klinčića
* ½ žličice cimeta u prahu
* 350 g mrkve
* 75 g crvene leće
* 150 ml svježe iscijeđenog soka narandže
* 600 ml povrtnog temeljca
* 2 grančice peršina
* sol
* mješavina papra
* malo vrhnja

Priprema:

1.U mužuru izdrobiti korijander sa kuminom i klinčićima, pa ih na suho propeći u šerpi u kojoj ćete kuhati juhu.
2.Dodati mrkvu, leću, sok, cimet i temeljac i pustiti da zavri. Smanjiti jačinu vatre i polagano kuhati oko 30 – 35 minuta.
3.Izmiksati štapnim mikserom, dodati sol i pustiti da još jenom zavri. Dodati svježe mljeveni papar, sjeckani peršin i po žličicu vrhnja.

Bubrezi Ali Baba




Osim jetrice u svom životu nikada nisam pripremala nikakve iznutrice. Bubrege sam jela samo sa žara. Nikada ih nisam sama spremala i iskreno nisam znala što da očekujem. Valentinovo (ono isto glupo Valentinovo, koje inače ignoriram) bila je prilika za napraviti nešto neobično, posebno zbog toga što se bubrezi cijene kao specijalitet u sofisticiranoj europskoj kuhinji kao što je francuska, a ne samo u engleskoj, irskoj i škotskoj, koje i nisu na najboljem glasu. Očekivala sam da će biti jestivo, možda i erotično, a ako bi se ispostavilo suprotno u hladnjaku je bilo sira i pršuta, maslina i kruha (kruh i masline nisu u hladnjaku) tako da gladni ne bismo ostali.

Prije pripreme konsultovala sam Il Cucchiaio d'argento (Srebrnu žlicu) i Larousse Gastronomique, kako ih priprmiti, koji su mogući problemi i odlučila se za recept koji mi je bio najzanimljiviji.

Znam da ćete mi teško povjerovati, ali je jako dobro. Bila sam skeptična ispočetka, pa čak i kada sam jelo servirala ali kada sam probala – OMG mmmmmmm....

Sastojci:

Napominjem da sam kupila očišćene bubrege na tacni u supermarketu, pa vam ne bih mogla dati upute o čišćenju, ja sam ih samo odvojila od loja u kome su bili (znate za izreku "ko bubreg u loju").

* 300 g bubrega (vagano kad se odvoji loj)
* mala kockica maslaca za premazati posudu za pečenje
* sok polovice limuna
* limunova korica
* 200 ml vrhnja za kuhanje
* 100 ml bijelog vina
* senf
* papar
* sol

Priprema:

1.Zagrijati pećnicu na 220 stepeni, a vatrostalnu posudu lagano premazati sa malo maslaca.
2.Namočiti bubrege u hladnoj vodi u koju se doda sok pola limuna i držati oko pola sata. Posušiti papirnatom salvetom, namazati senfom i poslagati u jednom sloju u posudu za pečenje. Peći u pećnici samo 8 minuta.
3.Za to vrijeme zagrijati vrhnje u koje se doda korica 1 limuna. Kada vrhnje zavrije dodati bubrege, svježe mljeveni papar, posoliti i kuhati još 6-8 minuta.
4.Izvaditi bubrege i staviti ih na tanjur i držati iznad grijača.
5.U vrhnje dodati vino i masnoću od pečenja bubrega, kada zavri kuhati oko 2 minute i ovim umakom preliti bubrege i rižu koja se poslužuje u prilogu.



Dobar tek!

Broj komentara: 5:

Snjezana kaže...

znala sam ja da ces se ti vratiti po jos za valentinovo...;):P
taj tvoj medo ima neki "zloban pogled" pa te to mozda sprijecilo da ga bacis u smece... kao da kaze: "samo probaj!"
bubrezi... OMG... ja sam ih cistila i kuhala na u kuhinji na sveucilistu i takav smrad se pamti...:( svaka ti cast kad si imala hrabrosti skuhati ih.
juha je vec po mom gustu...:)

Vera kaže...

Ja kada mi se jedu neke iznutrice odnosem kod mame da ih spremi.Za Dan zaljub,sam dobila naočare za sunce...znas Selma...poklonu se ne gleda u zube...:)

Tadeja kaže...

Istina, geste su važne!
A nevjerojatno, jednako kao što uz obilje materijalnog možemo postati bahati i nezasitni, isto nam se dogodi i kad nam je poklonjeno previše pažnje. U stanju smo je ne cijeniti dovoljno! Valjda ta ljudska priroda.
Moj glas definitivno ima senzualna juhica, iako s iznutricama, osim plućeca, sasvim solidno stojim! :)

cosmo2503 kaže...

@ Snježana, eto sve ga pokušavam ignorirati, ali mi ne ide... Što ovaj medo nije završio u smeću, možda imaš pravo. Kada sam ga izvukla iz vreće vidjela sam da ima neki urokljivi pogled. pokušala sam mu maknuti čupe sa oka, ali se ne daju :-). Sada definitivno neće završiti u smeću jer bi me to moglo izbaksuzirati, ali ako taj muzej dođe u Sarajevo ima da ga poklonim skupa sa pričom o gosp. Konspirativnom.
Nisam zaista znala šta mogu očekivati od bubrega, ali sam na vrijeme shvatila da ih ne bi čistila ni za živu glavu i da mi je komotnije kupiti očišćene.
@ Veruška, Veruška...ne gledam ja poklonu u zube nego se uvijek dogovorimo da nema poklona i onda se ispostavi da ih ja dobijem (makar i kolače), a da ne dajem.
ja spremam samo jetricu, a i moja mama nije ljubitelj nekih drugih iznutrica, pa ne vjerujem da bi bila išta bolja od mene.
@ Tadeja, izgleda da si pogodila i sa poklanjanjem pažnje, što je više primamo sve je više uzimamo "zdravo za gotovo". Ipak je cijenim i mnogo mi znači. Zapravo, ne mogu zamisliti kako je ženama koje ne osjete tu vrstu nježnosti kroz pažnju, tetošenje, maženje. Stvarno mi je jadan takav život, ali na žalost izgleda da je mnogo takvih nesretnica u vezama.
Plućca nisam ni probala, pa ne znam, ali znam da ne volim tripice...Mozak sam jela nekad davno još kod mame, meni je to tasako fino, ali ga u životu nisam spremila, čak da budem iskrena ne znam ni kako se nabavlja jer ne kupujem ni glavušu, ako bi u njoj trebao doći mozak.

Sweet Corner kaže...

medo bas opasno izgleda:))) juha mi je odlicna, ali bubrege cu preskociti :)))